شناسهٔ خبر: 44205214 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گلرو با اشاره به ترور دانشمند هسته‌ای:

آمریکا و اسرائیل متهمان ردیف اول این حادثه تروریستی/ پاسخ ترور شهید فخری زاده در عمق خاک دشمن

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی متهمان ردیف اول این حادثه تروریستی هستند، گفت: عاملان و طراحان, این عمل مجرمانه را در داخل کشور ما صورت دادند و پاسخ آن باید در عمق خاک دشمن باشد.

صاحب‌خبر -

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ترور «محسن فخری زاده» و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی و تسلیت به خانواده این شهید، گفت: ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول در این حادثه تروریستی هستند. در حقیقت دو طیف در این حادثه دخیل هستند؛ نخست تصمیم گیرندگان و طراحان این اقدام تروریستی که آمریکا و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند و دومین طیف مجریان و مباشران در این جنایت بوده که عوامل نفوذی و مزدوران آمریکا و اسرائیل هستند.

گلرو یادآور شد: انتظار مردم ایران این است که پاسخ به موقع، متناسب و قاطع در قِبال این اقدام مجرمانه داده شود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، عاملان سریعتر شناسایی و مجازات شوند و مهمتر اینکه ما نباید به مجازات عاملان و مباشرین این اقدام تروریستی بسنده کنیم بلکه باید اقدام تلافی جویانه و قاطع در قبال کسانی که این سناریو را طراحی کردند، انجام گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نفوذ را با نفوذ و ترور را با ترور باید پاسخ داد. عاملان و طراحان , این عمل مجرمانه را در داخل کشور ما صورت دادند که پاسخ آن باید در عمق خاک دشمن باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس نسبت به این مسئله حساس هستند و مطالبه جدی دارند و ضمن تقدیر از زحمات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی که شبانه روز برای حفظ امنیت و مقابله با اقدامات خرابکارانه تلاش می‌کنند، مطالبه مردم را مورد تاکید قرار داده و تاکید دارند که نباید از کنار این حوادث به آسانی گذشت.

وی ادامه داد: این اقدام تروریستی نقض صریح قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است. تعرض از طرف خارجی در داخل یک کشور صورت گرفته که نقض فاحش منشور ملل متحد است لذا انتظار می‌رود دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت در قِبال این جنایت آشکار به سکوت بسنده نکنند و ضمن محکوم کردن، اقدامات حقوقی و سیاسی را برای مجازات متهمین انجام دهند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس از کشورهای عضو سازمان ملل و به ویژه اعضای شورای امنیت به استثنای آمریکا که متهم در این حادثه است، انتظار داریم که واکنش مناسب نشان داده و از شکل گیری این روند خطرناک که پیامدهای ویرانگر برای امنیت منطقه و جهان دارد جلوگیری کنند./

پایان پیام

نظر شما