شناسهٔ خبر: 44205116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

٢١ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی شوط منعقد شده است

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تاکنون ٢١ قرارداد واگذاری این شهرک انجام شده، گفت: برای این تعداد قرارداد واگذاری زمین حدود ١٧ هکتار زمین درنظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

حسن حاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ١٠٠ میلیارد ریال برای این تعداد قرارداد، سرمایه‌گذاری شده است که با بهره‌برداری از این تعداد واحد برای حدود ٨٠ نفر از جوانان منطقه اشتغالزایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵٢ هکتار زمین در اختیار شهرک صنعتی شوط بوده که ٣٢ هکتار صنعتی است. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی اظهار کرد: تاکنون ۶ واحد در بخش‌های شیمیایی، کانی غیرفلزی و فلزی در شهرک صنعتی شوط به بهره‌برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: امکانات زیربنایی شهرک صنعتی شوط از جمله برق، آب و گاز، تلفن و راه دسترسی تامین شده و تصفیه‌خانه و آتش‌نشانی این شهرک هنوز راه‌اندازی نشده است.

وی بیان کرد: یک‌هزار هکتار زمین برای توسعه شهرک صنعتی شوط نیاز بوده و این امر نیازمند مساعدت سازمان‌های ذیربط و منطقه آزاد ماکو است. 

 شهرک صنعتی شوط به لحاظ قرار گرفتن در نزدیکی جاده ترانزیتی ایران و اروپا و داخل محدوده منطقه آزاد ماکو موقعیت ممتازی را برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی فراهم کرده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

نظر شما