شناسهٔ خبر: 44205025 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در پی ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان؛

دانشجویان انقلابی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند / مطالبه اخراج بازرسان آژانس

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران امروز در اعتراض به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان و مطالبه اخراج بازرسان آژانس بین المللی اتمی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران امروز در اعتراض به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان و مطالبه اخراج بازرسان آژانس بین المللی اتمی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویی که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، دانشجویان با سر دادن شعار‌های رئیس مجلس شدی دم زدی از انقلاب نذار پشیمون بشه ملت از این انتخاب، دولت بی کفایت مایه ننگ ملت، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، الله اکبر، مرگ بر سازشگر، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند،‌ای که بود مذاکره بر لبت خون شهید هسته‌ای گردنت، بازرسان آژانس اخراج باید گردند، خواص بی بصیرت مایه ننگ ملت، بازرس اسرائیلی اخراج باید گردد و مرگ بر نفوذی ضمن اعلام خشم و انزجار خود را از ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده خواستار اقدام مجلس برای اخراج بازرسان آژانس شدند.
 
در این تجمع سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی خطاب به دانشجویان گفت: تمام حرفایی منطقی و انقلابی که شما در این تجمع زدید حرف‌های درستی است و ما هم با تحلیل و نگاه شما هم نظر و همسو هستیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای پس از ترور شهید فخرائی زاده تلاش کردند تا عنوان هسته‌ای را از شهید فخری زاده حذف کنند، تا به زعم خود فضایی به وجود بیاورند که به زعم خود به مذاکرات آتی هسته‌ای خدشه‌ای وارد نشود، و ما به این موضوع اعتراض کردیم افزود: شاید نمایندگان جزو اولین کسانی بودند که متوجه ترفند حذف عنوان هسته‌ای از شهید فخرائی زاده شدند و در مقابل این تحریف ایستادند.
 
 
 
دانشجویان انقلابی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند / مطالبه اخراج بازرسان آژانس
حضور نمایندگان مجلس در تجمع دانشجویی

 
موسوی با اشاره به اینکه خوشبختانه در پیام رهبر معظم انقلاب به صراحت و بر اساس واقعیت از شهید فخری زاده به عنوان دانشمند بزرگ هسته‌ای و دفاعی کشور یاد کردند، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی اختیار دارد و باید بر اساس اختیاراتی که دارد در مسیر مقابله با این ترور‌ها و اقدامات ددمنشانه‌ای که توسط آمریکای جنایت کار، صهیونیست بین الملل و اذناب داخلی آن‌ها صورت می‌گیرد، اقدام کند.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته بنا بود تا با یک حرکتی مجلس را هم به تعطیلی بکشانند، اما نمایندگان در مقابل این تعطیلی ایستادند، چون می‌دانستیم که امکان دارد در این شرایط ویژه دشمن دست به اقداماتی بزند، تصریح کرد: فردا مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه می‌دهد و در خصوص طرحی که در گذشته در رابطه مسئله هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وجود داشته و پنج بند آن مصوب شده و در حال حاضر چهار بند آن باقی مانده تصمیم گیری می‌کند.
 
 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح هسته‌ای مورد نظر با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان در صحن مطرح خواهد شد و در اولویت قرار می‌گیرد، اضافه کرد: اگر این طرح تصویب شود بسیاری از خواسته‌های دانشجویان در مورد بازرسان، ارتقاء سطح غنی سازی، و پروتکل الحاقی تامین خواهد شد؛ و اگر این طرح تصویب نشود طرح سه فوریتی راجع به تعلیق کلیه تعهدات داوطلبانه ایران که در مرحله جمع آوری امضاء است تقدیم مجلس خواهد شد.

موسوی بیان کرد: تعهدات داوطلبانه تعهداتی هستند که ایران قبلا بر اساس قانون نسبت به آن‌ها متعهد شده است و بخش عمده‌ای از مشکلاتی که هم داریم از جمله پروتکل الحاقی، بازرسی‌های فراپادمان جزو این تعهدات هستند.

وی بیان کرد: طرح سه فوریتی در دست اقدام نمایندگان موجب لغو و تعلیق تعهدات داوطلبانه که موجب شده اند تا بخش عمده‌ای از اطلاعات هسته‌ای در اختیار دشمن قرار بگیرند خواهد شد.
 
همچنین ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نیز با حضور در جمع دانشجویان با بیان اینکه طرح هسته ای مجلس ذخایر استراژیک اورانیوم را که از کشور خارج کردند دوباره احیاء می کند، گفت: همچنین این طرح نسل جدید سانتریفیوژها را که شهید احمدی روشن ها به خاطر آنها به شهادت رسیدند به چرخه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور بازمی گرداند.

وی تصریح کرد: امروز اثر بازرسی های آژانس را در دماوند مشاهده کردیم با این وجود باید جدی برخورد کنیم و بازرسی ها به حداقل برسد.

 

<div id="video-display-embed-code_1217598" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/893300/1217598?width=400&height=300"></script></div>

متفکرآزاد، نماینده‌ی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع دانشجویان با بیان اینکه ما ملت امام حسن و امام حسینیم و هیچ مشکلی هم با مذاکره نداریم، گفت: ما ملتی هستیم که به موقع مذاکره می کنیم و به موقع هم ایستادگی می کنیم و مذاکره ما هم ایستادگی است؛ اما وقتی رهبر معظم انقلاب می گویند که ما در موقعیت بدر و حنین هستیم آنهایی که آدرس غلط موقعیت شعب ابیطالب را دادند ما را به شعب ابیطالب می رسانند.

 

وی بیان کرد: من از شما دانشجویان می خواهم که به برادران و خواهران خود در مجلس اعتماد کنند و ما با تدبیر و بدون محافظه کاری تمام خواسته های دانشجویان را اجرا خواهیم کرد و امروز نیز برای تعیین گزاره ها جلسه خواهیم داشت.

 

متفکر آزاد افزود: امنیت و اقتدار کالای مذاکره ای و معامله ای نیست؛ آنهایی که دوست دارند در قدم های بعدی سراغ موشک ها و سایر داشته های این ملت بروند چون دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند، بدانند که پیشرفت اقتصادی زمان محقق می شود که این ملت اقتدار و امنیت داشته باشد و اگر امنیت، اقتدار، عزت و موشک های ما بروند دشمن برای اقتصاد پشیزی ارزش قائل نخواهد شد.

 

 دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی مقابل مجلس شورای اسلامی نیز در این تجمع گفت: سردار سلامی اعلام کردند اگر مویی از یک نفر از مردم ایران کم بشه انتقام خواهیم گرفت. سردار الوعده وفا.

 

وی افزود: مطالبه ما مشخصه بازرسان اسرائیلی آژانس باید اخراج شوند.

 

محمدپور گفت: پس از ترور شهید سلیمانی در بیرون از مرزها و ترور شهید فخری زاده در وسط تهران مطالبه ما تصویب طرح سه فوریتی در مجلس بو اخراج تمام بازرسان آژانس است.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال 90 از جنبش دانشجویی گلایه کردند و گفتند جنبش دانشجویی در قضیه ترور دانشمندان هسته ای کم کاری کرده است با این وجود ما امروز آمده ایم بگوییم که در قضیه ترور شهید فخری زاده تا پایان هستیم، افزود: رهبر معظم انقلاب امروز اعلام کردند که باید به جد با عاملان ترور شهید فخری زاده برخورد شود؛ اما ما می دانیم که در داخل سنگ اندازی می کنند و می خواهند مانع این کار شوند با این وجود نهادهای انقلابی و نظامی نباید تسلیم این فشارها شوند.

 

محمد پور خواستار گرفتن انتقام سخت از قاتلان شهید فخری زاده شد و تصریح کرد: پس از ترور شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران خطاب به آمریکاییها گفت که اگر یک تار مویی از سر یک ایرانی کم شود تمام کرک و پشم شما را به باد می‌دهیم و امروز روز گرفتن این انتقام سخت است.

 

<div id="video-display-embed-code_1217577" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/893300/1217577?width=400&height=300"></script></div>

 

همچنین دانشجویان در پایان تجمع خود بیانیه ای قرائت کردند که متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فَقاتِلوا أَئِمَّةَ الكُفرِ ۙ إِنَّهُم لا أَيمانَ لَهُم لَعَلَّهُم يَنتَهونَ


در آستانه سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت و در دهمین سالروز شهادت شهید شهریاری غمی بزرگ به قلب رنج کشیده ملت ایران نشست و مردم انقلابی ایران عزیز را شوکه کرد.

 

شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و موشکی، توسط اسرائیل و اعیادی اش در خاک ایران مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به یاران شهیدش پیوست.

 

این حادثه در حالی رخ داد که رژیم غاصب صهیونیستی در چند سال گذشته تهدیدات خود را مبنی بر ترور ایشان که یکی از افراد موثر در صنعت هسته‌ای بودند اعلام عمومی کرده بود.

 

نکته قابل توجه آن است که مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران برای اینکه مبادا به روند خاکبوسی شان به درگاه آمریکا خدشه‌ای وارد شود حتی از معرفی این شهید گرانقدر به عنوان یک دانشمند هسته ای ابا دارند. آقایانی،‌ که با برجام بدفرجامشان صنعت هسته ای کشور را به قتلگاه کشاندند امروز مرزهای وقاحت و بزدلی را به جایی رسانده اند که گویی نام بردن از این افتخار ملی هم حرام الهی است.

 

آقایان مسئول!! تا کی می‌خواهید در جهل خود باقی بمانید و ملت غمدیده ایران را چشم انتظار قبله آمال تان نگه دارید. آیا انتظار دارید ملت باور کنند شمایی که زبانتان در قبال بردن نام صنعت هسته ای کشور لکنت دارد، اراده گرفتن انتقام خون به ناحق ریخته دانشمند هسته ای کشورمان را دارید؟

 

آری، سردار عزیز و محبوب ما، حاج قاسم سلیمانی را در اوج مظلومیت شهید کردند و انتقامش را نگرفتید تا دشمن آنقدر وقیح شد که در چند کیلومتری پایتخت یکی از بزرگترین دانشمندان ما را به شهادت رساند.

 

صبر استراتژیک تا به کی، روند انتقام تا به کجا؟ چقدر خون به دل رهبری عظیم الشأن می‌کنید؟! بس است کاسه لیسی آمریکا!! مردم انقلابی طاقت این همه حقارت را ندارند.

 

مجلس به اصطلاح انقلابی!!

تا کی قرار است از انقلابی بودن فقط نام آن را یدک بکشید. تا کی باید ملت ایران زیر بار خفت برجام باشند و شما نظاره گر باشید؟! چرا طرح خروج از برجام را دستور کار خود قرار نمی دهید؟! چرا هنوز که هنوز است جاسوسان آژانس با ویترین بازرسی؛ اطلاعات دانشمندان و مراکز هسته‌ای ما را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند و شما فقط و فقط یاد گرفته اید که نطقی کنید و شعاری سر دهید و ماجرا را تمام کنید.

 

آقایان نماینده،‌ غیرت انقلابی شما کجا رفته است که اجازه می دهید جاسوسان آمریکایی و اروپایی در قامت بازرسان و نمایندگان آژانس پای در خاک کشور شما بگذارند،‌ اطلاعات محرمانه مربوط به دانشمندان شما را به یغما بببرند و شما هم ککتان نگزد. آقایان نماینده ،‌ اگر اسم باز گذاشتن درب کشور به روی هزره های سیاسی بین المللی دیاثت سیاسی نیست،‌ پس چه نام دیگری می توان بر آن گذاشت؟ مگر نمی گویید رئیس جمهور مسبب دیدار شهید با نمایندگان آژانس بوده؟! اگر نمی دانستید که علی الاسلام والسلام و اگر می دانستید چرا جلوی این اقدام را نگرفته اید؟! دست این جاسوسان به ظاهر بازرس را که اطلاعات هسته‌ای ما را آنلاین به اسرائیل مخابره می‌کنند کوتاه کنید.

 

نمایندگان انقلابی فرق شما با مجلس قبل چیست؟! مردم به شما رأی ندادند تا شاهد افاضات توییتری شما باشند، تاریخ شما را از همین بزنگاه ها قضاوت می کند، دست از محافظه‌کاری که قتلگاه انقلاب است بردارید. این امتحان، امتحان بزرگیست برای شما؛ بزنگاهی است برای سنجش عیار انقلابی مجلس.

 

آقایان نماینده؛

هر چه سریعتر؛ طرح خروج از برجام را در دستور کار قرار بدهید، پروتکل‌های الحاقی را لغو کرده، رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات را به مجلس بکشانید و بابت کم کاری شان آنان را مواخذه کنید.

 

همچنین از رئیس مجلس می‌خواهیم هرچه سریعتر به سیاسی بازی‌شان خاتمه داده و طرح هایی که رنگ و بوی سیاسی دارند را الساعه لغو کنند و طرحی که منجر به اقدامی موثر در عرصه بین‌الملل شود را در دستور کار قرار دهند.

 

در آخر اعلام می‌داریم ما دانشجویان، طلاب و مردم انقلابی خواستار آن هستیم که فوراً طرح سه فوریتی اخراج بازرسان آژانس در صحن علنی تصویب شود و تا محقق نشدن این خواسته جنبش دانشجویی دست از پیگیری و مطالبه این مهم دست بر نخواهد داشت.

نظر شما