شناسهٔ خبر: 44204986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

برگشت چک طی ۱۰ روز آینده در بانک‌های قزوین ممنوع است

آرزو یارکه سلخوری

استاندار قزوین گفت: بانک‌ها نباید چک کسی را برگشت بزنند در واقع در ۱۰ روز آینده برگشت چک توسط بانک‌ها ممنوع است و از افرادی که می‌خواهند چک را وصول کنند می‌خواهیم که یک هفته زمان بدهند و همه به هم کمک کنند.

صاحب‌خبر -

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۸ آذر در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: دانشمند برجسته کشور شهید فخری‌زاده به صورت ناجوانمردانه توسط افراد بزدل به شهادت رسید، ترور ناجوانمردانه و وقیح است زمانی که فرد در جنگ شهید شود تقابل دو طرفه است اما ترور و کمین برای شهادت یک فرد وقیح‌ترین رفتار اجتماعی است.

استاندار قزوین با اشاره به محدودیت‌های کرونایی صورت گرفته در قزوین، اظهار کرد: اقدامات انجام شده مؤثر بوده اما آنچه ما انتظار داریم همچنان تحقق پیدا نکرده است و باید با برنامه‌ریزی مؤثر و جدی بتوانیم به هدف اصلی نزدیک شویم.

وی افزود: از قرارگاه مقابله با کرونا انتظار داریم که نقاط آسیب‌زا را شناسایی کنند، باید ببینند که در کدام نقطه بیشترین آسیب را داریم و برای همان برنامه‌ریزی انجام شود، یک لحظه غفلت ما باعث می‌شود که تمام خدمات دچار مسئله شود.

جمالی‌پور بیان کرد: یکی از مواردی که باید مورد توجه و نظارت قرار بگیرد مسئله پایانه‌ها است، گاهی یک اتوبوس با صد درصد ظرفیت فعالیت می‌کند بنابراین تمام زحمات ما از بین می‌رود، همه اقدامات ما باید در جهت کاهش تهدید باشد، درست است که در برخی موارد معیشت مورد آسیب قرار می‌گیرد اما معیشتی که منجر به مرگ شود باید مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: در جاده باراجین همچنان ماشین‌های زیادی می‌بینیم این نقاط تهدید باید شناسایی و برنامه‌های لازم برای آن باید اجرا شود، با همکاری یکدیگر باید این ظرفیت را افزایش دهیم.

استاندار قزوین تأکید کرد: اگر تاکنون با ۲۰ درصد کاهش مبتلایان روبه‌رو شدیم اقدامات باید در هفته جاری به‌گونه‌ای باشد که تا پایان هفته با ۸۰ درصد کاهش روبه‌رو شویم، در غیر این صورت مصوبات تأثیرگذار نیست، رصد و نظارت دقیق می‌تواند ما را به اهداف برساند و باید به دنبال اجرایی شدن مصوبات باشیم.

وی یادآور شد: باید از مردم تشکر کنیم که همت و کنترل آن‌ها باعث شده است که ۲۰ درصد کاهش داشته باشیم اگرچه با حجم امکانات و اقدامات صورت گرفته باید ۶۰ درصد کاهش داشتیم، به‌منظور کنترل شیوع ویروس کارهای اداری را تعطیل کرده‌ایم و از مردم می‌خواهیم که در این هفته به دستگاه‌های اجرایی مراجعه نکنند.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: مردم به‌منظور مراجعات غیرضرور نباید جان خود را به خطر بیندازند و بعد از بهتر شدن شرایط می‌توانند اقدامات اداری خود را پیگیری کنند، از مردم انتظار داریم که در این موارد ما را یاری کنند ولی همچنان بعد از ساعت ۹ شب تردد در شهر وجود دارد.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی باید با این موارد برخورد کند چراکه ما به‌هیچ‌وجه هنجارشکنی را نمی‌پذیریم، اگر قانون مصوب شده است باید اجرایی شود، اگر کسی قانون را رعایت نمی‌کند نیز باید با وی برخورد شود؛ ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد به‌منظور کاهش اجتماعات خانوادگی و دورهمی‌های شبانه است اما همچنان شاهد شب‌نشینی‌ها توسط مردم هستیم.

استاندار قزوین بیان کرد: از مردم با فرهنگ و دارای تمدن قزوین انتظار داریم که نسبت به سایر استان‌ها متفاوت و به قوانین پایبند باشند، ما باید در سطوح پایین آلودگی به ویروس کرونا قرار داشته باشیم نه اینکه در رأس باشیم.

وی عنوان کرد: محدودیت‌های این هفته می‌تواند در کاهش آلودگی به ما کمک کند، مدیران باید به صورت دقیق وظایف خود را انجام دهند تا نقشی در کاهش و شیوع کرونا داشته باشند، اگر مدیری در حوزه فعالیتش در جهت کنترل کرونا اقدامات مناسبی انجام دادند تقدیر می‌شوند، مدیری که نیاز به تذکر دارد نیز باید توجه کند که ما در مقابل کرونا قرار داریم و باید به درستی مدیریت صورت بگیرد.

جمالی‌پور یادآور شد: در این هفته کارهای اداری تعطیل است بنابراین مدیران می‌توانند به صورت دقیق فکر کنند که در حوزه کاری خودشان چه کارهایی برای مقابله با کرونا می‌توان انجام داد، اگر مدیری در این حوزه کم کاری کند نشان می‌دهد که در شرایط عادی نیز نمی‌تواند مدیریت کند، از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که در جهت قطع زنجیره انتقال کرونا فعالیت کنند. فعالیت مدیران باید گونه‌ای باشد که هفته آینده اعلام کنیم که میزان شیوع کرونا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

استاندار قزوین تأکید کرد: درحالی‌که مقام معظم رهبری در خصوص راهپیمایی اربعین فرمودند که به‌منظور کاهش شیوع کرونا در راهپیمایی اربعین شرکت نکنید و از راه دور زیارت کنید، برخی مردم اصرار دارند که در مساجد حضور پیدا کنند و دعای ندبه بخوانند درحالی‌که شرایط امروز بسیار وخیم‌تر است.

این هفته مساجد تعطیل است

وی یادآور شد: از امام جمعه قزوین و سایر ائمه‌ها تشکر می‌کنم که همکاری لازم را می‌کنند، اما برخی افراد رعایت نمی‌کنند، بنابراین تأکید می‌کنم این هفته همه چیز تعطیل است و مساجد بسته شود و صرفاً فعالیت‌های جهادی در مسجد اجرا شود و دعای ندبه را در خانه بخوانید، همه ما در آرزوی زیارت هستیم اما با توجه به شرایط باید رعایت کنیم.

جمالی‌پور عنوان کرد: در حال حاضر برگزاری برنامه‌های اجتماعی که تهدید امنیت اجتماعی محسوب می‌شود جرم است، شب‌نشینی‌های خانوادگی، عروسی و عزا هم که باشد باید اعلام جرم شود چرا که به دنبال قطع زنجیره هستیم.

وی یادآور شد: از کسبه نیز شرمنده هستیم، افراد زیادی درخواست بازگشایی صنف را دارند اما به خاطر سلامتی خودشان محدودیت اعمال شده است، از کسبه می‌خواهم که درخواستی نداشته باشند که جانشان به خطر بیفتد اگر مال را به دست بیاوریم و در ازای آن جانمان را از دست بدهیم فایده‌ای ندارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: همه مشاغلی که احتمال تجمع دارند طی هفته جاری تعطیل است حتی آن‌هایی که در گروه شغلی یک قرار می‌گیرند، ضمن اینکه اجرای مصوبات ستاد ملی برای ما الزامی است اما اگر شغلی تهدیدکننده زنجیره کرونا باشد حتی اگر در گروه یک باشد تعطیل می‌شوند.

وی یادآور شد: بانک‌ها نباید چک کسی را برگشت بزنند در واقع در ۱۰ روز آینده برگشت چک توسط بانک‌ها ممنوع است و از افرادی که می‌خواهند چک را وصول کنند می‌خواهیم که یک هفته زمان بدهند و همه به هم کمک کنند.

انتهای پیام

نظر شما