شناسهٔ خبر: 44204971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به منظور توسعه اقتصادی منطقه مکران انجام گرفت

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان و پژوهشگاه عالی دفاع ملی

تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه میان دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه میان دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا منعقد شد.

در اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای توسعه پایدار منطقه مکران، دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملّی و تحقیقات راهبردی، دانشگاه سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس نیروی زمینی در جنوب شرق کشور، با تشکیل کارگروه توسعه اقتصادی پایدار و بومی مکران، پس از چند جلسه در سطح مدیران در دانشگاه سیستان و بلوچستان به این نتیجه رسیدند که این کارگروه با توجه به ظرفیت‌های موجود، مأموریت‌هایی، چون همکاری در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه مکران با هدف محرومیت‌زدایی و انتقال سرمایه‌های مادی و معنوی استان در احداث صنایع با فناوری‌های اولویت‌دار و پایدار، ایجاد کانون علمی، پژوهشی و فناوری برای دستیابی به دانش فنی بومی برای توسعه منطقه مکران، تربیت و تأمین نیروی متخصص و توانمند بومی برای پاسخ به نیاز طرح‌های صنعتی از میان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان در اولویت اول، اجرای دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت مهارتی مورد نیاز و تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های اقتصادی و صنعتی را در قالب تفاهم‌نامه دنبال کند.

گفتنی است که قریب دویست طرح بزرگ قرار است با مشارکت مردمی در منطقه مکران در حوزه‌های مختلف انجام پذیرد. در این تفاهم‌نامه بر محوریت علمی و اجرایی و نقش حیاتی دانشگاه سیستان و بلوچستان تأکید شده است.

دکتر رضایی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه عنوان کرد: دستورات لازم جهت تشکیل کارگروه‌های مربوطه در سطوح مختلف در بین اعضای هیئت علمی صادر شده است و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های علمی استان و منطقه با استعانت از ایزد منان در راستای مفاد تفاهم‌نامه گام‌های جدی و استواری برداشته شده است.

نظر شما