شناسهٔ خبر: 44204857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محوطه کوهساران اهواز در فهرست آثار ملی ثبت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از ثبت محوطه کوهساران اهواز در فهرست آثار ملی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید حکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: با تلاش مجموعه این اداره‌کل، معاونت میراث فرهنگی استان، اداره میراث فرهنگی اهواز، انجمن‌های مردم‌نهاد و دوستداران میراث فرهنگی، محوطه باستانی کوهساران اهواز در فهرست آثار ملی ثبت شد.

او افزود: پیرو جلسه برگزار شده در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه امسال، شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول، محوطه کوهساران اهواز واقع در کوی شهید قاسم سلیمانی (منبع آب) واجد ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد.

موسوی با بیان اینکه محوطه تاریخی کوهساران با شماره ۳۳۱۴۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد، اظهار داشت: این موضوع درحال طی فرآیند صدور حکم و ابلاغ ثبت به مراجع ذیربط است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ضمن تقدیر از مجتبی گهستونی از فعالان میراث فرهنگی استان که در شناسایی محوطه باستانی کوهساران، معرفی آن به اداره‌کل استان و تکمیل پرونده ثبتی این اثر نقش اساسی داشت، بیان کرد: قرار گرفتن محوطه کوهساران در فهرست آثار ملی برگ زرینی برای شهر اهواز است که با تلاش مجموعه اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، اداره اهواز، انجمن‌های مردم‌نهاد و دوستداران میراث فرهنگی، حاصل شد.

موسوی ادامه داد: با ثبت این محوطه ارزشمند، حفاظت از آن بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و الزامی است و هرگونه اقدام که منجر به تخریب یا آسیب به اثر شود، ممنوع است.

انتهای پیام/گ

نظر شما