شناسهٔ خبر: 44204513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ارکانی در دیدار با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو تاکید کرد

لزوم توجه ویژه یونسکو به نیشابور همسو باظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون ملی یونسکو الزامی است،گفت: توجه بیشتر یونسکو به نیشابور با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی بی‌شماری که دارد، مدنظر قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،نماینده  مردم نیشابور ، فیروزه و زبرخان در  مجلس در دیدار با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران بر برگزاری کامل برنامه‌های سال جهانی عطار نیشابوری تاکید کرد.

 نماینده نیشابور و فیروزه و زبرخان در مجلس شورای  اسلامی در  دیدار با ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران درخصوص استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون ملی یونسکو برای معرفی جنبه‌های فرهنگی و تاریخی کشور در سطح جهان گفتگو کرد.

ارکانی با اشاره به تاریخ و تمدن غنی ریشه‌دار در نیشابور بزرگ و کهن، خواستار توجه بیشتر یونسکو به نیشابور ازجمله درخصوص محوطه باستانی شادیاخ و کم‌توجهی فعلی به آثار فرهنگی، باستانی و تاریخی گردید که مورد استقبال دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو قرار گرفت.

نکته قابل توجه این که سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی توسط یونسکو بنام سال تجلیل از عطار نیشابوری نامگذاری شده وایوبی نیز  با اشاره به این موضوع، توضیحاتی درخصوص برنامه‌های مرتبط با این نامگذاری ارائه نمود.

ضمن اینکه با پیگیری‌های نماینده نیشابور، مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر تغییر نام خیابان شاعر نامدار عطار نیشابوری در تهران نیز توسط فرمانداری تهران لغو گردید.

به گزارش  خبرگزاری  خانه ملت ، عطارنیشابوری شناسنامه تاریخی، فرهنگی و ادبی همه مردم نیشابور بزرگ است که تکریم و تجلیل از جایگاه فاخر این شاعر و ادیب ارزنده، حمایت و همراهی همه مسئولان و مردم عزیز این دیار را در سال جهانی عطارنیشابوری می‌طلبد./

پایان پیام

نظر شما