شناسهٔ خبر: 44204509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌کند

۲۷۰۰میلیارد ریال در صنایع ورق‌های پوشش‌دار سرمایه‌گذاری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش برای استفاده از توان بخش خصوصی در سال جهش تولید گفت: بخش خصوصی برای توسعه صنایع ورق‌های پوشش‌دار این استان ۲ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

صاحب‌خبر -

بهنام خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این میزان سرمایه‌گذاری در حوزه نورد سرد برای تولید سالانه ۲۹۰ هزار تن ورق ساده کربنی و کم‌آلیاژ در شهرک صنعتی شهرکرد انجام می‌شود.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی طرح توسعه صنایع ورق‌های پوشش‌دار چهارمحال و بختیاری افزود: با بهره‌برداری از این پروژه زمینه اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر فراهم خواهد شد.
خسروی تصریح کرد: خط تولیدی این واحد از کشور چین خریداری شده است و در حال انتقال به ایران است.
وی یادآور شد:با بهره‌برداری از این واحد تا ۲ سال دیگر خلأ کشور در تامین ورق مورد نیاز تولید لوازم‌خانگی رفع می‌شود.
به گزارش ایرنا، کارخانه تولید ورق فولادی گالوالوم تاراز (ورق پوشش‌دار) آبان ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در شهرکرد به بهره‌برداری رسید.
این کارخانه با یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری ارزی ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و ظرفیت تولید سالانه ۳۳۰ هزار تن ورق پوشش‌دار فولادی از جمله گالوانیزه و گالوالوم بهره‌برداری و زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر فرصت شغلی فراهم شده است.
ساخت مجتمع بزرگ صنایع ورقی تاراز از سال ۱۳۹۲ شروع شد و سالانه از خروج ۶۵ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند.
این واحد تولیدی ۱۰۰ درصد نیاز کشور به ورق پوشش‌دار را تامین می‌کند و بیش از ۱۰ درصد به توان تولیدی انواع ورق کشور افزوده است.
هدف‌گذاری سال‌جاری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان ۵۰۰ مورد بود  که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۲۰ مجوز آن برابر ۶۴ درصد صادر و زمینه اشتغال ۶ هزار و ۴۵۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی فراهم شده است.
در نیمه نخست سال‌جاری با صدور ۵۴ پروانه بهره‌برداری، دو هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با ۸۲۲ نفر اشتغال‌زایی در بخش صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری جذب شد.
در این مدت ۴۸ میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری چهارمحال و بختیاری، رشد سه برابری و جذب ۱۰۰ درصدی داشته است.
راه‌اندازی ۱۴ واحد سلامت‌محور تولید اقلام بهداشتی و خودکفایی چهارمحال و بختیاری در تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده از دیگر فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نیمه نخست سال‌جاری به‌شمار می‌رود.
هم‌اینک ۹۰۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که برخی محصولات تولیدی این واحدها مانند ورق خودرو، چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان و لوازم خانگی در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

نظر شما