شناسهٔ خبر: 44204463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبرداد:

ابلاغ دستور العمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ابلاغ دستور العمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین به استان‌ها خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آمورش و پرورش،  سید جواد حسینی گفت:13 آذر روز جهانی معلولان برخاسته از نیازهای افرادی است، که به رغم محدودیت‌های حسی و حرکتی باید مانند دیگران از امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی  اظهارکرد: براساس اصل عدالت اجتماعی معلولین باید از همه حقوق انسانی و شهروندی برخوردار شوند و میزان دستیابی به حقوق انسانی همه انسانها صرف نظر از تفاوتها، شاخص توسعه یافتگی جوامع است.

وی گفت: روزجهانی معلولین فرصت ارزشمندی برای تمرکز بر فعالیت های موثر در راستای اجتماعی کردن و جامعه پذیری دانش آموزان با نیازهای ویژه و بهره برداری از همه ظرفیت های موجود در نهادهای دولتی و غیردولتی در راستای بهبود و ارتقای کمی وکیفی خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه وخانواده های آنها و تجلیل از زحمات همکاران شاغل در آموزش وپرورش استثنایی است.

حسینی افزود: روزجهانی معلولین امسال با دو رویکرد، "همه ناتوانی ها قابل مشاهده نیستند و بازگشت به جهانی بهتر بعداز شیوع کووید 19، برای تحقق عدالت اجتماعی با در نظر گرفتن همه ویژگی های جامعه بزرگ معلولین" معین شده است.

نظر شما