شناسهٔ خبر: 44204161 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شهروندان مشهدی ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند

گروهی از شهروندان مشهدی امروز ۸ آذر ماه با حضور در مقابل ساختمان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این کلانشهر، اقدام جنایتکارانه و ضدبشری ترور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، این گروه حدود ۱۵۰ نفره ظهر شنبه با در دست داشتن پلاکاردهایی در محکومیت ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شعارهایی همچون "الله‌اکبر، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا و ما ملت شهادت هستیم" را سر دادند. 

"لعنت خدا بر جاسوسان هسته‌ای، جاسوسان هسته‌ای اخراج باید گردند، با کشته‌ شدن مقام خواهید گرفت، بازرسان آژانس جاسوسان سیا و موساد، جنگ نخواهد شد، مذاکره نخواهیم کرد" نیز مضامین پلاکاردهایی بود که این شهروندان حمل می‌کردند.

معاون دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز به خبرنگار ایرنا گفت:  موضع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سوی وزیر و سخنگوی وزارتخانه در خصوص ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده از طریق بیانیه و به عناوین مختلف اعلام شده است.

هادی علیپور افزود: مطابق بیانیه‌های صادره اینگونه حرکتهای ضدبشری و جنایتکارانه که از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی ترتیب داده شده‌اند، به شدت محکوم هستند.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی‌ و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما