شناسهٔ خبر: 44203303 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان زنجان تا 8 آذر 99

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۰۱ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که ۹ نفر از آنان آمار روز گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ دکتر پرویز قزلباش  گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری " تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۳۶ هزارو ۸۵۳ نفر رسیده است.

وی یادآوری کرد: با توجه به شیوع موج سوم کرونا شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان‌های این استان با شیب ملایمی روند صعودی به خود گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: طبق گزارش های اعلام شده از اسفندسال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای پنج هزار و و ۸۳۱  نفر در استان زنجان به کووید - ۱۹ ثابت شده و چهار هزار و ۶۹۵ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

این مسؤول ادامه داد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی به کووید- ۱۹ همچنین مشکوک ۱۶ هزارو ۶۴۴ نفر است.

وی اظهار داشت: با تمهیدات انجام گرفته و افزایش شمار مراکز ۱۶ ساعته در این استان تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کووید -۱۹ بر اساس تست آزمایشگاهی به ۳۱ هزارو ۲۲ نفر رسید که ۳۸ مورد آن آمار روز گذشته را شامل می شود.

قزلباش افزود: در زمان حاضر با توجه به روند تدریجی افزایش ابتلا به کرونا در استان ۶۳۵ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به این بیماری بستری هستند که ۳۸ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز گذشته هستند.

این مسؤول ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته حداکثر یک هزارو ۲۰۰ تخت برای این بیماران در نظر گرفته شده که در زمان حاضر مجموع ظرفیت تخت های بیمارستانی به حدود ۲ هزارو ۲۰۰ تخت رسیده است.

قزلباش افزود: شمار بستری بیماران در آی سی یو بیمارستان ها نیز روند افزایشی نشان می دهد بطوری که بیش  از ۵۵ درصد را بیماران بدحال تشکیل می دهند که بیشترین فوتی ها نیز به این بخش اختصاص دارد.

قزلباش با بیان اینکه تاکنون تلاش شده است عمده تمرکز و خدمات به بیماران سرپایی کرونایی به نحو مطلوبی ادامه داشته باشد، افزود: هم اکنون تعداد بیشتری از بیماران سرپایی بدون ارجاع به بیمارستان ها و قرنطینه، تحت درمان قرار می گیرند و این موجب می شود فشار کاری بیمارستان ها کاهش یابد.

وی با اشاره به اجرای  طرح سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی مبتنی بر شیوه محله محورو خانواده محور خاطر نشان کرد: در این طرح هر خانه به عنوان یک پایگاه سلامت عمل خواهد کرد و در این راستا، اهداف کمی، مسوولیت تیم را در استان سنگین می‌کند که نیازمند یک هماهنگی دقیق و همکاری جدی جهت دستیابی به این هداف است.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما