شناسهٔ خبر: 44203177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار کنگان:

بخش عمده مشکلات راه‌های شهرستان کنگان مربوط به بخش سیراف است

بوشهر - فرماندار شهرستان کنگان گفت: بخش عمده مشکلات راه‌های شهرستان کنگان مربوط به بخش سیراف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی پاک‌نژاد ظهر شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنگان اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان کنگان دارای ۷۰ کیلومتر مرز آبی است باید از ظرفیت و پتانسیل ساحل در حوزه گردشگری استفاده مطلوب شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه تصمیم گرفته شد که مسیر ساحلی و حریم ۶۰ متری که تا الان در اختیار شرکت‌ها و افراد بوده، با هماهنگی و همکاری آنان بازگشایی حریم ۶۰ متری دریا باشیم.

فرماندار کنگان بیان کرد: تا کنون این مسیر که از شهر کنگان به روستای تمبک، نخل غانم و برکه چوپان وصل می‌شود، شروع به کار شده و در قسمت اعظمی از شهرستان در حوزه بخش سیراف که روستاهای پرک و شیرینو در بر می‌گیرد آزاد سازی حریم ضروری است که با برگزاری جلسات صیانت از اراضی این اتفاق مهم به زودی در این حوزه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران مدیریت لحظه‌هاست اظهار داشت: باید برای بحران لحظه‌ای تصمیم گرفت و آمادگی کامل داشت اما تصمیمات نباید احساسی و هیجانی باشد.

فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه بحران خبر نمی‌دهد افزود: امروزه بیشتر دنیا آنلاین شده است و مدیران ما نیز باید آنلاین باشند و در مواقع بحرانی در شهرستان شخصاً حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مدیران ما ثابت کردند که در مواقع بحرانی خوب عمل کردند و امیدوارم این آمادگی ادامه داشته باشد در آینده با مشکلی مواجه نشویم.

رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان کنگان عنوان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آمادگی کامل داشته باشند و حضور مدیران تا سطح ۳ هر اداره الزامی است.

پاک‌نژاد با تاکید به اداره شیلات و اداره بندر و دریابانی گفت: لنج‌ها و قایق‌ها بدون هماهنگی تردد نکنند، در اسکله با اعلام تند بادها و ساعقه، نگهبان در لنج‌ها حضور داشته باشند اداره بندر و دریانوردی با اعلام به تعاونی لنج داران و و شیلات با اعلام به تعاونی صیادان که آمادگی کامل را برای جلوگیری از اتفاقات را داشته باشند و اطلاع رسانی دقیق انجام شود.

فرماندار کنگان با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق در شرایط بحرانی گفت: مدیریت بحران سایت دو منطقه ویژه آمادگی و هماهنگی کامل با مدیران شهرستان را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان عنوان کرد: تیم‌های امدادی هلال احمر همانند قبل که حضور پر رنگی در شرایط بحرانی داشته‌اند، امسال نیز آمادگی لازم را داشته باشند.

وی گفت: تمامی وسایل حمل ونقل و ماشین آلات مورد نیاز در شرایط بحرانی بررسی و کمبودهای آن مرتفع گردد همچنین شهرداری‌ها نسبت به لایروبی رودخانه‌های فصلی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات در بحث راه‌های شهرستان کنگان مربوط به بخش سیراف است، تصریح کرد: استقرار راهدار خانه در بخش سیراف ضروری است و باید امکانات و ماشین آلات راهداری متمرکز شود.

نظر شما