شناسهٔ خبر: 44202901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

علت ترور شهید محسن فخری زاده، در هفته های پایان دولت ترامپ /چگونگی پاسخ ایران به شهادت دانشمند ایرانی از زبان سردار کوثری

ایسنا نوشت: رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی ترور دانشمند ایرانی، محسن فخری‌زاده را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

متن این پیام به شرح زیر است:

«دستان ناپاک رژیم غاصب صهیونیستی، بار دیگر دانشمندی فرهیخته و مدیری خدوم را هدف ترور قرار داد تا به زعم خود در حرکت علمی جوانان انقلابی و دانشمندان پرتلاش ایران اسلامی که علی رغم همه دشمنی ها و اعمال تحریم ها هر روز به دستاوردی جدید در عرصه دانش های مختلف دست می یابند اخلال ایجاد کند و عزم ملت رشید ایران را متزلزل سازد، زهی خیال باطل؛ به آنها می گوییم: «این دلیل عجز شماست که متفکران ما را می کشید». تردیدی نیست که راه این شهید والامقام که در عرصه های علمی و مدیریتی منشأ آثار پربرکت بوده و در طول حیات خود شاگردان نخبه بسیاری را پرورش داده ادامه پیدا خواهد و شاگردان و تربیت یافتگان این شهید والامقام با انگیزه ای مضاعف، خلاء وجودی او را پر خواهند کرد ان شاءالله مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن این اقدام مذبوحانه و هشدار به رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار و عوامل خود فروخته آنان که انتقامی سخت در انتظار آنان است، شهادت این دانشمند انقلابی را محضر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، جامعه علمی به ویژه دانشمندان صنعت هسته ای و دفاعی کشور، مردم شهیدپرور و خانواده محترم شهید دکتر محسن فخری زاده تبریک و تسلیت گفته از دستگاه دیپلماسی و کلیه نیروهای امنیتی و انتظامی می خواهد با پیگیری حقوقی و رصد اطلاعاتی، عناصر پلید این جنایت را شناسایی کرده و به سزای عمل ننگین خود رسانند.

راه شهید فخری‌زاده هرگز متوقف نمی‌شود

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در پی به شهادت رسیدن محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع طی یک عملیات تروریستی، پیامی صادر کرد.

بنابر گزارش ایسنا، متن پیام سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید به شرح زیر است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

"من المومنین رجال صدقوا ما عاهدو الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا"

خبر وقوع حادثه تلخ و دلخراش ترور وحشیانه یکی از خدمتگزاران راستین میهن اسلامی و ملت غیور ایران، شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط ایادی اسکتبار جهانی و رژیم پلید و آدم کش صهیونیستی موجب تاسف و تاثیر عمیق اینجانب گردید.

شهید دکتر محسن فخری زاده سال‌های طولانی از عمر پربرکت خویش را در عرصه ارتقاء دانش و پژوهش‌های علمی و صنعت دفاعی کشور صرف نموده و منشاء خدمات ارزنده فراوانی در این حوزه گردید.

هرچند شهادت این مدیر ارزشمند، ضایعه دردناکی برای ملت شریف ایران اسلامی و مجموعه‌ی علمی و صنعت دفاعی کشور می‌باشد، اما دشمنان میهن عزیزمان و تروریست‌ها جنایتکار و عوامل آنان بدانند که این اقدام آنان هیچ خللی در اراده راسخ و ایستادگی ملت شریف ایران وارد نکرده و راه آن شهید بزرگوار و خون به ناحق ریخته‌اش سرلوحه ادامه راه دیگر جوان مومن و مدیران انقلابی خواهد بود و راهش هرگز متوقف نخواهد شد.

اینجانب شهادت این مرد فرزانه و دانشمند صنعت دفاعی کشور را به حضرت بقیه‌الله اعظم ارواحنا له الفداء، مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی، ملت شریف کشور ایران و خانواده معزز و ارجمند آن شهید عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان علو درجات و رحمت واسعه را برای ایشان مسئلت می‌نمایم.»

نمی توانیم بگوییم «ضربه سخت» در مدت زمان کوتاهی انجام می شود

سردار اسماعیل کوثری در گفتگویی به ترور شهید فخری زاده واکنش نشان داد.

کوثری در پاسخ به این سوال که به نظر شما علت ترور شهید محسن فخری زاده در هفته های پایانی دولت ترامپ و چند روز پس از سفر پمپئو و نتانیاهو به منطقه چیست؟، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی به قدرت رسیدند و بعد از آن چنان حاکم بر دنیا شدند که هیچ کسی جلودار آنها نبوده است. اما حضرت امام با دست خالی انقلاب را به پیروزی رساند و نظام را تشکیل داد و جلوی زورگویان، زیاده خواهان و مستکبرین جهانی ایستاد؛ بر اساس آیات قرآن و عمل ائمه معصومین(ع) و پیامبر اعظم(ص). این امر برای آنها خیلی سخت بوده است. مخصوصا عزیزانی که امام و مقام معظم رهبری را یاری کرده اند و این راه را ادامه داده اند، برای آنها خیلی سخت تمام شده است. 

وی افزود:‌ استکبار جهانی چشم دیدن پیشرفت و موفقیت های ما و چنین دانشمندانی را ندارند و نمی توانند تحمل کنند و لذا تفکر شیطانی آنها بر این اساس سیر می کند که این جنایت ها را انجام بدهند؛ چون منطق ندارند. آنها احساس می کنند که دارند سقوط می کنند و از بین می روند و یا جایگاه استکباری آنها دارد کم می شود یا از بین می رود و لذا دست به چنین جنایت هایی می زنند که بگویند ما هنوز قدرتمند هستیم. اما با این اعمال زشتشان، نه تنها مردم عزیز ایران، بلکه مردم دنیا دارند آگاه می شوند و ان شاء الله با این آگاهی سقوط آنها نزدیک تر خواهد شد.

سردار کوثری در پاسخ به این سوال که به نظر شما به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی دست چه دولت ها و یا گروه های دیگری در این ترور وجود دارد؟،  بعضی ها با پول است و بعضی ها با چراغ سبزهایی است که نشان می دهند و بالاخره کشورهای دیگر هم هستند که خیال می کنند باید با این روش کار را جلو ببرند. در صورتی که باید بگوییم دارند بزرگترین اشتباه را می کنند و قطعا باعث سقوط سریع تر آنها خواهد شد. 

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد معتقدند نفوذ اطلاعاتی و عملیاتی اسرائیل در ایران وجود دارد، گفت: نمی توانیم بگوییم این نفوذ وجود ندارد. چون مقام معظم رهبری از چند سال پیش دائما این مسأله را تأکید کرده اند و علنی گفته اند و به مسئولین خیلی توصیه کرده اند که باید جلوی نفوذ را بگیریم؛ خیلی هم گرفته شده و افرادی که چنین عامل شده بودند توسط دستگاه های امنیتی دستگیر شده اند. بالاخره با پول یک سری افراد نادان را می خرند و این باعث می شود که عامل آنها بشوند. اما با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) ان شاء الله بقیه آنها هم دستگیر خواهند شد و نمی گذارند که این مسیر ادامه پیدا کند.

این نماینده اسبق مجلس در پاسخ به این سوال که به نظر شما جمهوری اسلامی چگونه به ترور شهید فخری زاده پاسخ خواهد داد؟، اظهار داشت: عکس العمل مردم اینچنین هست که باید ضرب شصتی به استکبار داده شود. مسئولین باید در این زمینه تصمیم بگیرند و اطلاع رسانی کنند. اما بحث مکان و زمانش می ماند برای مقطعی که بتوانند این کار را انجام بدهند.

27215

نظر شما