شناسهٔ خبر: 44202897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وزیر فرهنگ تاکید کرد:

شهادت مظلومانه دکتر فخری‌زاده نشان روشن ناتوانی دشمنان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه محسن فخری‌زاده، گفت: شهادت مظلومانه ایشان، حادثه‌ای ناگوار و نشان روشن ناتوانی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی روز شنبه در پیام خود آورده است: شهادت مظلومانه دکتر محسن فخری‌زاده رئیس فقید سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بار دیگر دست جنایتکار و ناجوانمردانه ترور، فرزند شایسته‌ای از مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را مورد اهداف شوم و پلید خود قرار داد.


 عضو کابینه دولت دوازدهم می افزاید: رئیس فقید سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سال های متمادی زندگی خویش را وقف پیشرفت و توان‌افزایی ایران اسلامی در عرصه دفاعی و علم و فناوری کرده است.

 

 شهادت مظلومانه ایشان، حادثه‌ای ناگوار و نشان روشن ناتوانی دشمنان نظام جمهوری اسلامی در برابر پیشرفت‌های علمی و عظمت ملت مقاوم ایران است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه پیام خود تاکید کرد: بی‌تردید نیروهای خدوم امنیتی و اطلاعاتی کشور این اقدام نابخردانه را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت و اقدام درخور و بهنگامی به این ضایعه اسفناک خواهند داد.


براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی در این پیام، شهادت محسن فخری‌زاده را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، نیروهای جان برکف مسلح و وزارت دفاع، همکاران و شاگردان آن فقید سعید و خانواده آن شهید گرانقدر، تبریک و تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای آن زنده یاد علو درجات و همنشینی با صالحان و نیکان و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای ملت شهید پرور ایران عزت روزافزون و پیشرفت و تعالی مسالت کرد».

 

بیانیه شورای فرهنگی عمومی در پی شهادت دانشمند برجسته ایرانی

 

همچنین دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با صدور بیانیه‌ای ترور دانشمند هسته‌ای برجسته کشورمان محسن فخری زاده را محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است: بار دیگر پرده از چهره کریه و پلشت و ضد انسانی استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جنایتکار و اذناب ددمنش آن همچون رژیم غاصب و خونخوار صهیونیستی و اعوان و انصار وابسته آنان با به شهادت رساندن یکی از دانشمندان هسته‌ای برجسته کشورمان سردار رشید اسلام دکتر محسن فخری زاده برداشته شد و ماهیت پلید آنان برای جهانیان بیش از پیش آشکار گشت.

 

این بیانیه می افزاید: ناگفته پیداست که معاندین قادر به دیدن پیشرفت های شگرف علمی و فن آوری ایران اسلامی و فتح قله‌های فرازمند علم و دانش توسط دانشمندان خلاق و مبتکر ایران زمین نیستند عمق کینه و بدخواهی آنان نسبت به ملت بزرگ ایران به گونه ای است که نمی توانند برتری علمی ایران بزرگ و فرزندان رشید آن در غرب آسیا و درخشش کشورمان را در هماوردی در کارزار علم و اندیشه و پژوهش و فناوری در مقیاس جهانی ببینند.

 

سردار سرفراز اسلام و سرباز مخلص ولایت و افسر شجاع و رشید ایران، دکتر محسن فخری زاده دانشمندی خلاق و مبتکر بود که عمر پربرکت خویش را سراسر در راه خدمت به دین و آیین و انقلاب و نظام مقدس و آرمان های امام راحل عظیم الشان و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و گسترش مرزهای دانش صرف نمود.

 

او در جهت پیشرفت و تعالی و رشد علمی و فن آوری کشور و دفاع از حقوق مسلم ملت بزرگ ایران در زمینه برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای مجاهدتی مثال زدنی نمود داغ از دست دادن این استوانه علم و عمل و اخلاق و معرفت و مجاهدت فی سبیل الله بسی سنگین است او سرمایه ای گرانسنگ برای ایران و اسلام و انسانیت بود بی شک از دست دادن چنین سرمایه سترگی بسی غمناک و جان فرسا است هر چند به فضل خداوند متعال ملت بزرگ ایران در دامان خود فرزندان غیور و نوابغ و دانشمندان بسیاری را پرورش داده است دشمنان بدخواه این مرز و بوم بدانند که فرزندان رشید ملت بزرگ ایران، به حول و قوه الهی انتقام خون پاک سرداران عزیزمان همچون سردار سپهبد قاسم سلیمانی و سردار دکتر محسن فخری زاده و دیگر عزیزانی که جان بر سر اعتلا و سرافرازی کشور نهاده اند خواهند گرفت انتقام از ظالمان و سفاکان ددمنش، سنت قطعی و حتمی الهی است که هیچ تغییر و تبدیلی نمی پذیرد.

 

شورای فرهنگی عمومی افزوده است: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور شهادت سردار دکتر محسن فخری زاده را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، محضر مبارک مقام معظم رهبری، خانواده داغدار آن شهید و ملت بزرگ ایران و همکاران و همرزمان او و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند متعال علو درجات آن شهید والامقام را در بهشت الهی مسالت می نماید.


به گزارش ایرنا، تروریست‌های  مسلح عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، این دانشمند برجسته کشورمان را به شهادت رساندند.


بر اساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در 15 متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.


رهبر انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت این دانشمند برجسته تاکید کردند:‌ دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

 

رییس جمهوری هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. به موقع و مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد.

 

منبع: ایرنا

 

نظر شما