شناسهٔ خبر: 44202601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

فیروزی مطرح کرد:

اهتمام جدی مسولان لازمه پیمودن مسیر غلبه بر تحریم ها/ برای عبور از تحریم‌ها باید همه مردم ایران را قوی کنیم

عضو فراکسیون ایثار و شهادت در مجلس گفت:برای پیمودن مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها باید مسولان همت جدی و شجاعت بیشتری را در پیش بگیرند.

صاحب‌خبر -

حجت‌اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در خصوص کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران ،گفت: اروپایی ها با عمل نکردن به تعهداتشان در برجام و کمک نکردن به خنثی سازی تحریم ها، نشان دادند که دنباله رو سیاست های آمریکا هستند.

نماینده مردم فسا در مجلس افزود: بعد از بدعهدی آمریکا و خروج از برجام، اروپایی­‌ها نیز در عمل به تعهدات خود ناتوان بوده و تاکنون فقط به گفتاردرمانی و حمایت­‌های لفظی از برجام بسنده کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: طرف‌های اروپایی برجام که با کوتاهی‌های مکرر در عمل به وعده‌هایشان مبنی بر جبران تأثیرات اقتصادی خروج آمریکا از برجام باعث شدند که ایران تصمیم بگیرد که مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را کاهش  دهد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: قرار بود به واسطه توافق هسته ای،تحریم ها به معنای تمام رفع شود و عادی سازی روابط در تمامی ابعادی که منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین می‌کند، صورت پذیرد، که البته طرف مقابل ایران در برجام به تعهدات خود عمل نکرد و نهایتا اینستکس ایجاد شد که کارایی نداشت.

فیروزی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها، مطرح کرد: تفکر بسیجی در کشور معتقد به خودباوری، تلاش، فعالیت و نگاه به ظرفیت‌های درونی برای حل مشکلات کشور است و در مقابل یک تفکر منحط دیگری وجود دارد که با نگاه به بیرون، مشکلات کشور حل و فصل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اروپا چهره مستقلی از خود نشان نداد و در توافقنامه برجام نتوانست تعهدات حقوقی اش را عملیاتی کند،تاکید کرد: جمهوری اسلامی با تکیه بر پتانسیل‌های درونی و توان داخلی می‌تواند با انفعال اروپایی‌ها در برجام مقابله کند و امیدی به سرنوشت برجام نداشته باشد.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها،تاکید کرد: همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند،برای پیمودن مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها باید مسولان همت، شجاعت و اهتمام جدی برای رفع مشکلات کشور خصوصا ناهماهنگی های اقتصادی را پیگیری کنند.

فیروزی با بیان اینکه اروپایی‌ها توان و اراده برای اقناع آمریکا جهت بازگشت به برجام را نداشتند،تصریح کرد: آمریکا به اتحادیه اروپا و چین به عنوان رقبای اقتصادی نگاه می‌کند لذا از همراهی آنها  پرهیز جدی دارد،اما با همه اوصاف اتحاد و همدلی داخلی بین مسئولان و مردم می‌تواند به آینده کشور کمک کند، چه برجامی باقی بماند یا نماند.

وی با بیان اینکه بدون شک تصمیمات ایران نسبت به برجام بر اساس منافع ملی خواهد بود،مطرح کرد:وزارت امور خارجه قطعا مطابق تذکرات رهبر معظم انقلاب با اروپایی ها مواجه می شود، چراکه ایشان صراحتا فرمودند هیچ امیدی به اروپایی ها نیست و آنها قصدی برای پیشبرد امور ندارند.

عضو فراکسیون ایثار و شهادت در مجلس تصریح کرد:برای عبور از تحریم‌ها باید مردم ایران را قوی کنیم و همانطور که رهبرمعظم  انقلاب فرمودند با بی‌اثر کردن تحریم‌ها می‌توان رفع تحریم‌ها را نیز رقم زد./

پایان پیام

 

نظر شما