شناسهٔ خبر: 44202378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در کردستان تابع نظر مدیران است

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: فعالیت کارکنان ادارت در هفته جاری (حضوری و دورکاری) تابع نظر مستقیم مدیران کل استان و یا مدیران ارشد کشوری است و در این ارتباط مدیران تصمیم گیر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز شنبه اظهار داشت: باستناد اعلام معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی و مصوبات ستاد ملی کرونا در راستای کاهش حضور کارکنان ادارات در هفته جاری، شرایط فعالیت دستگاه‌های اجرایی و کارکنان آنها در استان تا پایان روز پنجشنبه ۱۳ آذر سال جاری به ۲ صورت شهرهای قرمز و نارنجی خواهد بود.

وی اضافه کرد: به منظور کاهش حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، عدم حضور کارکنان در ادارات با تضحیص مدیر مربوطه بلامانع بوده اما مدیران باید در محل کارشان حاضر باشند.

جعفری با اشاره به اینکه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کردستان شهرهای سنندج، مریوان، قروه و کامیاران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا هستند، افزود: در این شهرها، دستگاه‌های ارایه دهنده خدمات ضروری با تشخیص بالاترین مقام مسوول در استان یا مدیر ملی، می‌توانند نسبت به کاهش تا ۵۰ درصد کارکنان مشروط بر اینکه خللی در ارایه خدمات بوجود نیاید، اقدام کنند.

معاون هماهنگی توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: سایر ادارات در این شهرستان‌ها ضمن اینکه حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی الزامی است، بنابر تشخیص ایشان یا دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه یا سازمان متبوع آن دسته از کارکنانی که باید در محل کار باشند، حضورشان ضروری بوده و باقی کارکنان می‌توانند دورکار باشند.

جعفری با بیان اینکه سقز، بانه، بیجار، دیواندره، دهگلان و سروآباد شهرهای دارای وضعیت نارنجی ابتلا به ویروس کرونا هستند، گفت: فعالیت دستگاه‌های اجرایی این شهرستان‌ها نیز با حضور حداکثر یک سوم کارکنان خواهد بود.

وی تاکید کرد: ادارات ارایه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماوریت‌های اساسی و مدیریت شهری در شهرهای نارنجی می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسوول در سطح استان نسبت به کاهش نیروها تا ۵۰ درصد اقدام کنند.

جعفری افزود: این تصمیمات به منظور کاهش میزان ابتلا و شیوع بیماری کووید ۱۹ انجام شده و بدیهی است در صورت اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص تغییر وضعیت هر کدام از شهرهای استان از وضعیت فعلی به هشدار، تصمیمات بر اساس وضعیت جدید اتخاذ و اعمال می‌شود.

هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان استان شامل سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

در تمام شهرستان‌های استان در ۲ هفته اول آذر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با ۳۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند.

در حال حاضر ۵۵۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۳۵۱ نفر در سنندج، ۲۹ نفر در سقز، ۴۴ نفر در مریوان، ۳۴ نفر در قروه، ۳۴ نفر در کامیاران، ۲۷ نفر در بانه، ۱۹ نفر در بیجار، هفت نفر در دیواندره، ۲ نفر در دهگلان و  ۶ نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر شنبه هشتم آذر در مجموع ۱۳ هزار و  ۴۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۳۹۱ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر رسیده و ۴۷ هزار و ۶۸۶ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند که ۶۴۸ هزار و ۸۳۱ نفر بهبود یافته اند.

نظر شما