شناسهٔ خبر: 44202314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بوکان ۳۳ درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا - رییس بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان گفت: به خاطر افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان این شهرستان در روزهای اخیر ۳۳ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

صلاح‌الدین قادرزاده بوکانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قدرت سرایت‌پذیری ویروس کرونا به‌شدت افزایش یافته است، اظهار داشت: این کاهش تعداد بستری‌ها نمی‌تواند نتیجه محدودیت‌های اخیر باشد زیرا نتیجه این محدودیت‌ها، ۲ هفته بعد آثار خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش محدودیت‌های اجتماعی و ارتقای رعایت موارد پیشگیرانه از کرونا بین آحاد مختلف می‌تواند عامل موثری در کاهش شیوع این بیماری باشد، افزود: از ماه‌ها پیش به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از یکسو و از سویی دیگر افزایش قدرت انتقال و سرایت این ویروس، تعداد بسیار زیادی از مردم در کشور و به تبع آن در شهرستان بوکان به این بیماری مبتلا شدند که این روند همچنان تداوم دارد.

رییس بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان از نجات یک مرد مبتلا به کرونا با بیماری زمینه ای دیابت خبر داد و گفت: این مرد میان‌سال درحالی که بیش از  ۸۰ درصد از ریه‌هایش درگیر این ویروس شده بود، توانست آن را شکست داده و به زندگی بازگردد.

وی ادامه داد: این فرد که بالای ۵۰ سال سن داشت ۲۱ روز در بخش مراقبت‌های ویژه در این بیمارستان بستری بود که در نوع خود بی‌سابقه است.

"قادرزاده بوکانی" اضافه کرد:  اگرچه جوانان از توانایی جسمی قویتری برای مقابله با کرونا برخوردار هستند، اما این دلیل بر آن نیست که افراد سالمند نیز نتوانند بر این بیماری غلبه کنند.

وی افزود: بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و باید به‌طور مداوم بیماری خود را کنترل کرده تا دچار شرایط عفونت ویروسی و علائم حاد این بیماری نشوند.

رییس بیمارستان بوکان به مردم توصیه کرد با توجه به کاهش دما و سرما از خود و اطرافیان‌شان بیش از پیش مراقبت و از ابتلا به هرگونه بیماری به ویژه سرماخوردگی و آنفلوآنزا در ایام فصل سرما جلوگیری کنند.

بوکان با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت در حال حاضر جزو مناطق نارنجی در سطح استان به شمار می‌رود.

نظر شما