شناسهٔ خبر: 44202258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸ شکارچی متخلف در شمال آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

ارومیه- ایرنا- هشت شکارچی متخلف با تلاش محیط بانان در چالدران و شوط از شهرهای شمال آذربایجان‌غربی دستگیر و پرونده آنها جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

صاحب‌خبر -

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالدران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست چالدران طی پایش میدانی زیستگاه های خشکی و آبی شهرستان ۲ مورد تخلف شکار و صید را در یک اقدام ضربتی شناسایی و متوقف کردند.

حجت آذریار افزود: از یک دسته شکارچی، یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز (قاچاق)، یک قبضه اسلحه مجاز به همراه لاشه یک قطعه کبک و تعداد زیادی فشنگ و از صیادان متخلف در زیستگاه های آبی چهار رشته تور ماهیگیری کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: در این خصوص ۶ نفر متخلف شناسایی و دستگیر و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماکو و شوط نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در ارتفاعات شهرستان شوط ۲ نفر شکارچی متخلف را شناسایی و دستگیر کردند.

جعفر تقی زاده اضافه کرد: این متخلفان با مشاهده ماموران محیط زیست قصد فرار از منطقه را داشتند که پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از متخلفان ۲ قبضه اسلحه شکاری، مقادیری ادوات شکار و لاشه سه قطعه کبک معمولی و یک سر خرگوش کشف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

چالدران، ماکو و شوط از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.

نظر شما