شناسهٔ خبر: 44202249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تجمع دانشجویان و مردم مقابل مجلس | درخواست برای گرفتن انتقام از عاملان ترور شهید فخری‌زاده

جمعی از مردم و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در محکومیت ترور شهید فخری زاده مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از مردم و دانشجویان دانشگاههای تهران عصر امروز ( شنبه ۸ آذر ماه ۱۳۹۹ ) در محکومیت ترور شهید فخری زاده مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع، با سر دادن شعارهای « مرگ بر آمریکا»، « مرگ بر اسرائیل»، « آماده شهادتیم» و ... اقدام جنایتکارانه دشمنان در ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند.

 

تجمع کنندگان همچنین با دست داشتن دست نوشته‌های نسبت به انفعال برخی مسئولان در مقابل دشمنان کشورمان انتقاد کرده و از مسئولان امنیتی و نیروهای مسلح خواستند تا پاسخی قاطع به ترور شهید فخری زاده داده شود.

 

 دانشجویان انقلابی در این تجمع ضمن مطالبه انتقام سخت از عاملان ترور  شهید فخری زاده با سر دادن شعارهایی خواستار توقف کامل بازرسی های آژانس بین المللی اتمی شدند.

 

تجمع کنندگان همچنین از مسئولان خواستند تا هرچه سریع تر بازرسان آژانس بین المللی اتمی را از کشور اخراج کنند.

* درخواست از سردار سلامی برای گرفتن انتقام از عاملان ترور شهید فخری‌زاده

محمدپور دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواست تا انتقام سختی را از عاملان ترور شهید فخری‌زاده بگیرد.

 

 

* حضور تعدادی از نمایندگان مجلس در تجمع دانشجویان 

سید نظام الدین موسوی،  ابوالفضل عمویی، روح الله ایزدخواه و تعدادی دیگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در تجمع دانشجویان شرکت کرده و طی سخنانی ترور بزدلانه شهید فخری زاده را محکوم کردند.

 

سید نظام‌الدین موسوی در تجمع مقابل مجلس گفت: در شرایطی که دانشمند بزرگ هسته ای و دفاعی ما به شهادت رسیده، عده ای تلاش  می کردند عنوان هسته ای را از روی این دانشمند حذف کنند با این هدف که به خیال شان  به مذاکره هسته ای خدشه ای وارد نشود! و عده ای از نمایندگان مجلس بودند که متوجه این مسئله شدند و در مقابل این موضوع ایستادند و خوشبختانه مقام معظم رهبری هم امروز بر اساس واقعیت از شهید فخری زاده به عنوان دانشمند هسته ای یاد کردند.

 

 

وی افزود: مجلس اختیار دارد و باید ما هم در حد توان خومان و براساس این اختیارات با این ترورها و اقدامات ددمنشانه ای که توسط آمریکا و اذناب منطقه ای اش انجام می شود، مقابله کنیم.  

* طرح مجلس برای احیای صنعت هسته ای

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی هم طی سخنانی با اشاره طرح مجلس برای احیای صنعت هسته ای کشور گفت: امروز نتیجه بازرسی ها از مراکز هسته ای و علمی کشور را در ماجرای ترور شهید فخری زاده دیدیم و این بازرسی ها باید کاهش یابد.

( دانشجویان در این هنگام با سر دادن شعارهایی خواستار توقف کامل بازرسی ها شدند)

* پیگیری ماجرای شهید فخرایی در جلسه آینده مجلس

روح الله ایزدخواه هم در این تجمع از پیگیری ماجرای شهید فخرایی در جلسه آینده مجلس خبر داد.

* آنهایی که آدرس غلط می دهند ما را به «شعب ابی طالب» می رسانند

متفکرآزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هم در این تجمع گفت: ما هم به موقع بلدیم مذاکره کنیم هم بلدیم ایستادگی کنیم اما وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند ما در موقعیت بدر حنین هستیم، آنهایی که آدرس غلط مذاکره می دهند ما را به «شعب ابی طالب» می رسانند.

وی افزود: ما با تدبیر و با اقدام انقلابی خواسته های تجمع کنندگان را برآورده خواهیم کرد اما همه باید بدانند امنیت کالای مذاکره ای نیست.

 

 

* مجلس هرچه سریع‌تر خروج از برجام را تصویب کنید

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این تجمع بیانیه دانشجویان دانشگاه‌های تهران در واکنش به ترور شهید محسن فخری زاده قرائت شد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فَقاتِلوا أَئِمَّةَ الکُفرِ ۙ إِنَّهُم لا أَیمانَ لَهُم لَعَلَّهُم یَنتَهونَ

در آستانه سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت و در دهمین سالروز شهادت شهید شهریاری غمی بزرگ به قلب رنج کشیده ملت ایران نشست و مردم انقلابی ایران عزیز را شوکه کرد. 

شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و موشکی، توسط اسرائیل و اعیادی اش در خاک ایران مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به یاران شهیدش پیوست. 

این حادثه در حالی رخ داد که رژیم غاصب صهیونیستی در چند سال گذشته تهدیدات خود را مبنی بر ترور ایشان که یکی از افراد موثر در صنعت هسته‌ای بودند اعلام عمومی کرده بود. 

نکته قابل توجه آن است که مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران برای حتی از معرفی این شهید گرانقدر به عنوان یک دانشمند هسته ای ابا دارند. آقایانی،‌ که با برجام بدفرجامشان صنعت هسته ای کشور را به قتلگاه کشاندند امروز مرزهای وقاحت و بزدلی را به جایی رسانده اند که گویی نام بردن از این افتخار ملی هم حرام الهی است.

آقایان مسئول! تا کی می‌خواهید در جهل خود باقی بمانید و ملت غم‌دیده ایران را چشم انتظار قبله آمال‌تان نگه دارید. آیا انتظار دارید ملت باور کنند شمایی که زبانتان در قبال بردن نام صنعت هسته ای کشور لکنت دارد، اراده گرفتن انتقام خون به ناحق ریخته دانشمند هسته ای کشورمان را دارید؟

آری، سردار عزیز و محبوب ما، حاج قاسم سلیمانی را در اوج مظلومیت شهید کردند و انتقامش را نگرفتید تا دشمن آن‌قدر وقیح شد که در چند کیلومتری پایتخت یکی از بزرگترین دانشمندان ما را به شهادت رساند. 

صبر استراتژیک تا به کی، روند انتقام تا به کجا؟ چقدر خون به دل رهبری عظیم الشأن می‌کنید؟! بس است کاسه لیسی آمریکا!! مردم انقلابی طاقت این همه حقارت را ندارند. 

مجلس به اصطلاح انقلابی!! 

تا کی قرار است از انقلابی بودن فقط نام آن را یدک بکشید. تا کی باید ملت ایران زیر بار خفت برجام باشند و شما نظاره گر باشید؟! چرا طرح خروج از برجام را دستور کار خود قرار نمی دهید؟! چرا هنوز که هنوز است جاسوسان آژانس با ویترین بازرسی؛ اطلاعات دانشمندان و مراکز هسته‌ای ما را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند و شما فقط و فقط یاد گرفته اید که نطقی کنید و شعاری سر دهید و ماجرا را تمام کنید. 

آقایان نماینده،‌ غیرت انقلابی شما کجا رفته است که اجازه می دهید جاسوسان آمریکایی و اروپایی در قامت بازرسان و نمایندگان آژانس پای در خاک کشور شما بگذارند،‌ اطلاعات محرمانه مربوط به دانشمندان شما را به یغما ببرند و شما هم ککتان نگزد. آقایان نماینده،‌ اگر اسم باز گذاشتن درب کشور به روی هزره های سیاسی بین المللی دیاثت سیاسی نیست،‌ پس چه نام دیگری می توان بر آن گذاشت؟ مگر نمی گویید رئیس جمهور مسبب دیدار شهید با نمایندگان آژانس بوده؟! اگر نمی دانستید که علی الاسلام والسلام و اگر می دانستید چرا جلوی این اقدام را نگرفته اید؟!  دست این جاسوسان به ظاهر بازرس را که اطلاعات هسته‌ای ما را آنلاین به اسرائیل مخابره می‌کنند کوتاه کنید. 

نمایندگان انقلابی فرق شما با مجلس قبل چیست؟! مردم به شما رأی ندادند تا شاهد افاضات توییتری شما باشند، تاریخ شما را از همین بزنگاه ها قضاوت می کند، دست از محافظه‌کاری که قتلگاه انقلاب است بردارید. این امتحان، امتحان بزرگیست برای شما؛ بزنگاهی است برای سنجش عیار انقلابی مجلس. 

آقایان نماینده؛

هر چه سریعتر؛ طرح خروج از برجام را در دستور کار قرار بدهید، پروتکل‌های الحاقی را لغو کرده، رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات را به مجلس بکشانید و بابت کم کاری شان آنان را مواخذه کنید. 

همچنین از رئیس مجلس می‌خواهیم هرچه سریعتر به سیاسی بازی‌شان خاتمه داده و طرح هایی که رنگ و بوی سیاسی دارند را الساعه لغو کنند و طرحی که منجر به اقدامی موثر در عرصه بین‌الملل شود را در دستور کار قرار دهند.  

در آخر اعلام می‌داریم ما دانشجویان، طلاب و مردم انقلابی  خواستار آن هستیم که فوراً طرح سه فوریتی اخراج بازرسان آژانس در صحن علنی تصویب شود و تا محقق نشدن این خواسته جنبش دانشجویی دست از پیگیری و مطالبه این مهم دست بر نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما