شناسهٔ خبر: 44202157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در تربت‌حیدریه تامین شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از تهیه و تامین انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: بیماران دیابتی برای دریافت انواع انسولین می‌توانند با رعایت نوبت به معاونت غذا و دارو این دانشگاه در خیابان شهید مدرس این شهر مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز شنبه به نقل از سیدجواد حسینی گزارش داد: با تمهیدات صورت گرفته از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ برای تامین داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا هیچگونه کمبودی در شهرستان وجود ندارد.

وی از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه شکایت مربوط به کمبود دارو را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ یا شماره تلفن ۵۲۳۱۳۰۷۰ داخلی ۱۱۵ معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه اطلاع دهند تا رسیدگی و پیگپیری شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز از کمک ۱۱۰ میلیارد ریالی خیران این شهرستان به بخش بهداشت و درمان خبر داد و گفت: مرحوم "حاج حسن پروان" در آخرین روزهای حیات خود مبلغ یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز بیماران کرونایی بستری در بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی این شهرستان اهدا کرد. 

علی ایزدی با بیان اینکه مرحوم "حاج حسن پروان" از خیرین و نیکوکاران منطقه بود که در طول حیات خود کمک‌های ارزنده‌ای به حوزه سلامت تربت‌حیدریه انجام داد افزود: همراهی خیران و نیکوکاران در ارتقای خدمات سلامت موثر است و این افراد می‌توانند در پیشبرد اهداف کلان سلامت منطقه یاری‌گر مجموعه بهداشت و درمان باشند.

وی همچنین از اهدای کمک صد میلیون ریالی بانوی نیکوکار اهل تربت‌حیدریه به حوزه سلامت این شهرستان خبر داد و گفت: یک بانوی نیکوکار اهل تربت‌حیدریه، پنج هزارو ۵۰۰ عدد ماسک و پنج دستگاه اندازه‌گیری اکسیژن خون به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال به دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه اهدا کرد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، مقرر شد ماسک‌های تهیه شده از سوی این خیر نیک اندیش بین شهروندان تربت‌حیدریه توزیع شود که کمک بزرگی در راه فرهنگ‌سازی سلامت خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما