شناسهٔ خبر: 44201749 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آزادسازی واردات خودرو چقدر جدی است؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: آزادسازی واردات خودروهای خارجی جدی نیست. باید التماس کنند و منت بکشند تا یک نفر خودرو خارجی وارد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، اواخر شهریور ماه دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از طرح جدید مجلس شورای اسلامی مبنی بر آزادسازی مشروط واردات خودرو خبر داد. حالا خبر آزادسازی واردات خودرو خارجی در حالی این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد که به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو «آزادسازی واردات خودروهای خارجی جدی نیست.»

مهدی دادفر معتقد است: واردات خودرو آزاد نمی‌شود. این شایعه‌ پراکنی‌ها مبنی بر آزادسازی واردات خودرو منت گذاشتن بر گردن مردم است. با ممنوعیت واردات خودرو وضعیت بازار خودرو را آشفته و واردکنندگان را بیکار کردند، حالا وضعیت بازار خودرو را نمی‌توانند کنترل کنند سخن از آزادسازی واردات خودروهای خارجی می‌زنند.

او درباره الزام آزادسازی واردات خودروهای خارجی به تجارت‌نیوز می‌گوید: از این پس افراد باید التماس کنند و منت بکشند تا یک نفر خودرو خارجی وارد کند؛ چرا که هر بار بابت واردات خودروهای خارجی موانع بزرگی در مسیر واردکنندگان ایجاد کردند و حالا دیگر کسی میلی به واردات خودرو ندارد.

به گفته فعالان بازار خودرو بزرگترین مانع برای واردات خودروهای خارجی سازمان استاندارد است.

باید اشاره کرد در طرح جدید مجلس مبنی بر واردات خودروهای خارجی، واردات خودرو به ازای صادرات قطعه خودرو به دیگر کشورها در نظر گرفته شده است. شرط و شروطی که تجار و واردکنندگان خودرو زیر بار آن نمی‌روند.

نظر شما