شناسهٔ خبر: 44201381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱ اثر منقول آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی ثبت شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۱ اثر منقول استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

صاحب‌خبر -

احمد حمزه زاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آثار با پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت میراث فرهنگی این اداره کل در جلسه ثبت آثار منقول فرهنگی تاریخی در فهرست آثار ملی جای گرفت.

وی اظهار داشت: از میان آثار ثبت شده ۶ اثر شامل بشقاب چینی سلادون، ۲ عدد تنگ سفالی لعابدار، کاسه چینی سلادون و کاسه سفالی لعابدار متعلق به موزه دانشگاه تبریز و منبر سنگی مسجد محمد حنیفه روستای زینجناب تبریز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، ۲ عدد سنجاق سر مفرغی، تابوت سفالی و بشقاب سفالی کشف شده در کاوش های اضطراری گورستان سرند و منبر چوبی مسجد جامع کوزه کنان شبستر را از دیگر آثار ثبت شده اعلام کرد.

حمزه زاده، ادامه داد: با توجه به اهمیت و غنای آثار منقول تاریخی موجود استان، معاونت میراث فرهنگی اداره کل با جدیت فرآیند ثبت این آثار در فهرست ملی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، در ردیف پنج استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی قرار دارد.

نظر شما