شناسهٔ خبر: 44201323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز شنبه ۸ آذر ۹۹/ فوت 391 بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته

دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز شنبه ۸ آذر ۹۹ را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛  آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز شنبه ۸ آذر  ۹۹ توسط دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد. بالابودن آمار کرونا در کشور نشان می دهد که هنوز عده ای پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت نمی کنند و همین سبب بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در ایران می شود به طوری که در 24 ساعت گذشته 391 بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند. آخرین آمار کرونا در شنبه ۸ آذر ۹۹ را در ادامه خبر راهبرد معاصر بخوانید.

 

 سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت:از دیروز تا امروز ۸ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

 

جان باختن ۳۹۱ بیمار کرونا در 24 ساعت گذشته

 

وی ادامه داد:مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

 

بهبود و ترخیص ۶۴۸ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران

 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:خوشبختانه تاکنون ۶۴۸ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۵۸۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

 

 

انجام ۶ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور

 

لاری یادآور شد: تاکنون ۶ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وضعیت استان ها

 

وی بیان داشت:استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

نظر شما