شناسهٔ خبر: 44201191 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سوال نماینده کردستان از وزیر صنعت؛

تورم بازار قدرت خرید را از مردم گرفته است

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در سوالی از وزیر صنعت به کم کاری دولت در کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، محسن فتحی دبیر فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در سوال از وزیر صنعت با اشاره به اینکه بازار کشور، وضعیت آشفته ای را تجربه می کند، گفت: قیمت کالاها به صورت سرسام آور و روزانه افزایش می یابد و بسیاری از مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

فتحی افزود: سفره مردم از هر زمان دیگری کوچک تر شده است و قیمت خودرو، کالای اساسی، لوازم خانگی و ... در مقابل چشم نهادهای نظارتی سر به فلک کشیده است.

نماینده مردم کردستان با بیان اینکه مردم مضطرب و نگران هستند و موضوع افزایش قیمت های نامتعارف نقل تمام محافل شده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی تنظیم بازار باید پاسخگوی وضع موجود باشد و باید به این پرسش مهم پاسخ دهد که چرا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مربوط، توان مقابله با افزایش افسار گسیخته قیمت ها را ندارند؟

وی افزود: چرا با متخلفان( اعم از تولیدکننده، وارد کننده و عرضه کننده) برخورد سریع و جدی نمی شود؟ چرا بازار به حال خود رها شده است و تدبیری اندیشیده نمی شود؟ مردم در این حوزه از مسئولان ذیربط سوالات جدی دارند و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی تنظیم بازار باید پاسخ گوی آنان باشند.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما