شناسهٔ خبر: 44201118 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

چگونه در معاملات آبشده حرفه ای شویم

صاحب‌خبر -

معاملات آبشده که اخیرا به یکی از محبوب ترین انواع معاملات طلا تبدیل شده است، به دلیل نداشتن مالیات و اجرت و بسیاری دلایل دیگر، از جمله روش های سرمایه گذاری پر سود به شمار می رود. اما برخی از سرمایه گذاران ورود افراد غیر حرفه ای را به این بازار توصیه نمی کنند. حال سوال اینجاست چگونه می توانیم در بازار معاملات آبشده حرفه ای شویم؟

 

ویژگی های یک معامله گر حرفه ای در معاملات آبشده چیست؟

یک سرمایه گذار حرفه ای ویژگی هایی دارد که آن را از یک فرد عادی متمایز می کند. برخی از این ویژگی ها از طریق دانش علمی و رفتاری و برخی از آن ها از طریق تجربه کسب می شوند. برخی از ویژگی هایی که یک سرمایه گذار حرفه ای در بازار معاملات آبشده باید داشته باشد شامل موارد زیر می شود:

بر دیگران تکیه نکنید: خرید و فروش در بازار معاملات آبشده را شخصا انجام دهید. یک سرمایه گذار واقعی بر اساس تصمیمات دیگران معامله نمیکند و مشاوره های ناقص نمی گیرید، زیرا در معاملات آبشده هر سرمایه گذار اصول و برنامه ریزی های خود را دارد.

هدف گذاری کنید:  داشتن سود بیشتر یک هدف گذاری نیست. داشتن برنامه ریزی و هدف گذاری های کوتاه و بلند مدت به صورت هم زمان، یکی از شاخص ترین ویژگی های معاملاتی سرمایه گذاران حرفه ای، در بازار معاملات آبشده می باشد.

باهوش عمل کنید: بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران حرفه ای در بازار معاملات آبشده در عین داشتن نگاه ساده و نداشتن انتظارات عجیب، گاهی بر خلاف روند بازار عمل می کنند و از حرکات جمعی مردم پیروی نمی کنند. همچنین داشتن هوش احساسی و کنترل بر روی عواطف برای یک معامله گر حرفه اهمیت زیادی دارد.

خرید و خروش در زمان اخبار: در بازار معاملات آبشده زمان پخش اخبار بسیاری از معامله گران به صورت احساسی عمل کرده و معاملات حجم بالا در این زمان اتفاق می افتد که با آگاهی درست نسبت به شرایط می توانید سود زیادی از این معاملات ببرید.

اعتماد به نفس داشته باشید: از ضرر کردن نترسید اما از آن تجربه کسب کنید. بسیاری از معامله گران بازار معاملات آبشده در ابتدای راه با ضرر مواجه شده و با از دست دادن سرمایه خود، از سرمایه گذاری خارج می شوند. اعتماد به نفس از معاملات موفق بدست می آید پس عجله نکنید.

ضرر را بپذیرید و اصرار نکنید: یکی از عواملی که باعث ضرر های غیر قابل جبران معامله گران بازار معاملات آبشده می شود، اصرار بر سرمایه گذاری اشتباه است. پافشاری بر روی ضرر شجاعت یا مهارت شما را نمی رساند بلکه آگاهی نسبت به شرایط موجود و یافتن راهکار مناسب باعث جلوگیری از ضرر بیشتر و بالا رفتن تجربه و هوش معاملاتی شما می شود.

علم خود را از بازار بالا ببرید: آگاهی از اصطلاحات و اخبار طلا و معاملات آبشده، اصول پبش بینی تکنیکال قیمت ها، آشنایی با بازار های معاملات آبشده و علم به یک معامله اصولی برای جلوگیری از کلاه برداری از فاکتور های بسیار مهم در معاملات آبشده می باشد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

 

f2

 

طلای آبشده را بشناسیم

برای یک معامله موفق در بازار معاملات آبشده باید نسبت به ظاهر و عیار طلا و صحت اطلاعات آن آگاهی داشته باشید. ابعاد و وزن طلای آبشده قائده خاصی نداشته و به هر شکلی ممکن است معامله شود اما برای راحتی کار، در بسیاری موارد آن را به شکل مفتول در می آورند. در معاملات طلای آبشده عیار طلا عموما برابر  با 18 یا 750 می باشد اما در برخی موارد به علت وجود طلا های با عیار بالا و یا پایین تر در فرآیند تولید، ممکن است عیار آن متفاوت باشد. برای خواندن وزن و عیار طلا در معاملات آبشده، یک خط بکشید و بالای آن وزن طلا بر حسب گرم و پایین آن عیار طلای آبشده را بنویسید. برای پیدا کردن وزن طلا از ترازو های مخصوص استفاده کرده و برای فهمیدن عیار طلا، آن را به ری گیری می فرستند و در صورت داشتن کد ری گیری از آن کمک می گیرند.

 

نکاتی درباره ارزش واقعی طلای آبشده

برای آگاهی از ارزش طلای  خود باید با برخی اصطلاحات و نکات محاسبه قیمت در بازار معاملات آبشده آشنا شوید:

 

f3

 

چگونه در معاملات آبشده سود بیشتری ببریم؟

معامله گران حرفه ای بازار معاملات آبشده هنگام خرید و فروش نکاتی را رعایت می کنند که کمتر معامله کننده تازه کاری به آن ها عمل می کند. در ادامه به چند مورد از این نکات اشاره می کنیم:

 

f4

 

کدام بازار معاملاتی را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفته شد بسیاری از گروه های تلگرامی به صورت غیر قانونی و یا بدون داشتن زیر ساخت های مناسب اقدام به انجام معاملات آبشده می کنند. به همین علت بسیاری از افراد خرید و فروش حضوری را در بورس های طلا، ترجیح می دهند. این روش نیز مشکلات خود مانند رفت و آمد، سرعت پایین و... را دارد. با به وجود آمدن نیاز به یک بستر امن برای انجام معاملات آبشده، گروه سپنتا پس از 3 سال تحقیق در این زمینه و با کمک گروه برنامه نویسی حرفه ای توانست اپلیکیشن سپنتا را به عنوان یک بستر امن و حرفه ای برای انجام معاملات آبشده، معاملات سکه، معاملات ارز دیجیتال و ... به معامله گران عزیز ارائه دهد. اپلیکیشن سپنتا دارای تمامی مجوز های مربوطه می باشد و با تضمین امنیت در معاملات و وصول دارایی های مبادله شده، خیالی آسوده را برای معامله گران به همراه می آورد. اپلیکیشن سپنتا همچنین دارای سرور های قدرتمند شخصی می باشد تا از هر گونه خلل هنگام انجام معاملات جلوگیری کند. از مزایای دیگر پلتفرم معاملاتی سپنتا می توان به آربیتاژ واقعی و امکان داشتن پوزیشن خرید و فروش به صورت هم زمان در یک مارکت و پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد. همانطور که گفته شد معاملات آبشده نیاز به مهارت و کسب تجربه دارد، در نتیجه برای جلوگیری از ضرر های جبران ناپذیر می توانید در اپلیکیشن معاملاتی سپنتا  حد زیان معاملات خود را تعیین کنید تا با رسیدن به عدد مشخص شده از طرف شما، معامله به صورت خودکار بسته شود.

 

نظر شما