شناسهٔ خبر: 44200924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنگاه‌های صنعتی بوشهر برای تامین مالی از بازار سرمایه استفاده کنند

بوشهر- ایرنا- معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بنگاه‌های صنعتی و معدنی این استان می‌توانند برای تامین سرمایه مورد نیاز خود از " ابزارهای نوین توسعه تامین مالی تولید در بازار سرمایه" استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

حسین بحرینی روز شنبه در این ارتباط افزود: استفاده از این ابزار به منظور تامین مالی بنگاه‌ها یکی ازمحورهای اصلی برنامه‌های ابلاغی به وزیران اقتصادی دولت است و جذب نقدینگی با رشد سرمایه‌گذاری از اهداف آن است.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی استان بوشهر تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت پروژه‌های خود از مزایای بازار بورس بهره‌مند شوند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: برخورداری از معافیت مالیاتی، سهولت و سرعت پذیرش و فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع رسانی در قالب معرفی شرکت به آحاد جامعه از مزایای پذیرش صنایع کوچک و متوسط در فرابورس و بورس به شمار می‌‏رود.

بحرینی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه قادر خواهند بود بخشی از سهام خود را در بورس عرضه و برای افزایش ظرفیت خطوط تولید و احداث کارخانه‌های جدید داخلی تامین مالی ارزان قیمت داشته باشند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر نزدیک به ۶۰۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان بوشهر وجود دارد که از این میزان  ۴۴۸ واحد فعال و مشغول به فعالیت هستند.

بحرینی اضافه کرد: استان بوشهر در بخش معدن تا پایان سال ۱۳۹۸ دارای ۲۵۷ معدن است که از این تعداد، ۱۹۴ واحد فعال و ۸۳ واحد غیرفعال هستند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: آشنایی فعالان در بخش صنعت، معدن و تجارت با ظرفیت‌های موجود در بازار سرمایه برای تأمین مالی بنگاه‌ها و پروژه‌ها دارای اهمیت بالایی است، از همین رو فایل‌ها و لینک‌هایی برای آگاهی بخشی به این گروه دربخش اطلاعیه‌های سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بارگذاری شده‌است.

نظر شما