شناسهٔ خبر: 44200871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

استمرار محدودیت های کرونایی در آلمان

مرکل گفت: فرض ما بر این استوار است که به علت ظهور بالای عفونت، اعمال محدودیت‌ها بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته باید تا آغاز ژانویه همچنان معتبر باقی بمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک ویدئو کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت: اقدامات (سختگیرانه کرونایی) که در بیست و هشتم اکتبر گذشته اجرایی شدند تا بیستم دسامبر آتی، استمرار خواهند داشت. فرض ما هم از ناحیه دولت مرکزی آلمان و هم ایالات (۱۶ گانه) آلمان بر این استوار است که به علت ظهور بالای عفونت (ویروسی کرونا)، اعمال محدودیت‌ها بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته باید تا آغاز ژانویه سال آینده میلادی همچنان معتبر باقی بمانند.

وی افزود: اجبار به استفاده از ماسک در تمامی نقاط دارای تردد انسانی، شهرها، کارگاه‌ها و نیز محل‌های کار تشدید می‌شود. باستثنای حضور در آزمایشگاه‌ها و مراکز مشابه، مابقی دروس تدریس شده در دانشگاه‌ها نیز به روش مجازی و دیجیتالی ارایه خواهند شد. ما یک بار دیگر، ارتباطات و تماس‌های انسانی را از پنج خانوار به دو خانوار کاهش دادیم. البته کودکان زیر چهارده سال از این قاعده، مستثنی هستند. به طور معمول به این مسئله تاکید داریم که مقررات مربوط به استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و نیز فاصله گذاری اجتماعی را مراعات کنیم.

مرکل گفت: خیلی از ظرفیت‌های ما به حد و مرز خود نزدیک شده اند و خبر‌های آمده از «انستیتو روبرت کخ» حاکی از آن است که ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، بیش از ۱۴۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند و این مایه تاسف و اندوه است. مرکل ادامه داد: همچنان ۶۲ منطقه، شامل برلین در شرایط بسیار پرخطر با امکان درصد شیوع بالا قرار دارند.

در ادامه مارکوس زودِر، رئیس حزب سوسیال مسیحی و نخست وزیر ایالت بایرن آلمان هم گفت: به نظر می‌رسد شمار مبتلایان، پایداری رو به بالایی یافته است، به طوری که هیچیک از شهروندان آلمانی تاکنون با چنین آماری از مبتلایان و بیماران در آلمان برخورد نکرده بودند. در واقع هیچگاه به این اندازه، بیماران مبتلا به کرونا در آلمان نداشتیم. ضمن آنکه موارد منتهی به مرگ (کرونایی) نیز در حال رشد است.

نظر شما