شناسهٔ خبر: 44199867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از مطالبات فرهنگیان تا محاکمه معاون رئیس‌جمهور؛ روایت مهم‌ترین پیگیری مطالبات شما در فارس من

پیگیری داغ‌ترین مطالبات فرهنگیان، توهین معاون رئیس‌جمهور به امام راحل، پیگیری عرضه فولاد در بورس کالا و کمپین حامیان طب سنتی؛ این گزارش روایت پیگیری این مطالبات در فارس من است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس؛ پیگیری مطالبات شما در «فارس من» ادامه دارد؛ رئوس خواسته‌های فرهنگیان کشور را هفته گذشته با وزیر آموزش‌وپرورش در میان گذاشتیم. میزگردی که به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام خبرگزاری پخش شد. پیگیری مطالبات سهامداران کارخانه‌های فولادی کشور، کمپین هواداران طب سنتی و البته مطالبه مردم برای محاکمه معاون رئیس‌جمهور هم پیگیری شد. این گزارش مرور آن‌ها است:

 

۱| از دانشجومعلم‌ها تا رتبه‌بندی؛ پیگیری بزرگ‌ترین کمپین‌های آموزشی از وزیر

آینده درخشان کشور در گروی تعلیم و تربیت است؛ همین جوان‌ترها همین دانش‌آموزان سازندگان ایران عزیزند. مطلبی که مهم‌ترین وظیفه آموزش‌وپرورش است. و البته اصلی‌ترین وظیفه فرهنگیان. قشر زحمت‌کش و همیشه محترمی که همیشه در سایه‌اند. کمتر کسی نگران مطالبات آن‌ها است. فارس من اما آمده تا صدای مردم باشد. برای همین پیگیری کمپین‌های عمدتاً پرامضای آنها بالاترین اولویت است.

 

صدها کمپین متفاوت در حوزه آموزش‌وپرورش در فارس من ثبت شده است؛ تک‌تک آنها محترمند. با این همه منطق اولویت‌بندی مطالبات ولی از روز اول بر اساس حمایت‌های مردمی است. کمپین‌های داغ‌تر اولویت بالاتری برای پیگیری دارند. هفته گذشته وزیر آموزش‌وپرورش مهمان فارس بود. بهترین فرصت برای طرح داغ‌ترین مطالبات فرهنگیان با ایشان. کمپین‌هایی مانند رتبه‌بندی، ماده ۲۸، معلمان حق‌التدریس و دانشجومعلمان با آقای وزیر مطرح شد. ببینید:

 

مطالباتی که آقای وزیر تک‌تک آنها را با شکیبایی تمام پاسخ گفت. مثلاً درباره رتبه‌بندی فرهنگیان ابراز امیدواری کرد تا انتهای سال لایحه مربوطه تصویب شده و برای اجرا به سال بعد برسد. حاجی میرزایی گفت: «لایحه رتبه‌بندی را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی تنظیم و به دولت ارائه کردیم. در بودجه سال آینده، بودجه رتبه‌بندی را هم دیدیم. یعنی در لایحه دولت، این بودجه پیش‌بینی شده است.»

 

آقای وزیر هم‌چنین درباره برخی گمانه‌زنی‌ها درخصوص نفوذ سند ۲۰۳۰ به مراکز آموزشی کشور، گفت: «ما برای تحول در نظام آموزشی مبتنی بر ۴۰ سال تجربه سند تحول بنیادین را داریم. سند ۲۰۳۰ هیچ راهی در نظام آموزشی کشور ندارد. همه دِین و تعهد ما به سند تحول بنیادین است که برآیند دانش داخلی، تجربیات بین‌المللی، و دانش علمای دینی در زمینه تعلیم و تربیت است.»

مشروح دیگر اظهارات آقای وزیر درباره داغ‌ترین مطالبات آموزشی شما در فارس من تدریجاً منتشر خواهد شد. اخبار تکمیلی را در فارس و در صفحه گروه تازه‌تأسیس «تعلیم و تربیت» دنبال کنید.

 

۲| خلاف‌پراکنی معاون رئیس‌جمهور؛ مردم: کلانتری را محاکمه کنید

عیسی کلانتری از آن آدم‌های همیشه در قدرت است؛ مردی که تقریباً یک پای ثابت همه هیأت دولت‌ها بعد از انقلاب بوده. از کابینه میرحسین گرفته تا هاشمی‌رفسنجانی و دولت اصلاحات. حالا هم معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست است. کلانتری در یک گفت‌وگوی ویدئویی ادعا کرده شاه سقوط کرد چون پشتیبانی آمریکایی‌ها را از دست داد! وی هم‌چنین بنیان‌گذار فقید انقلاب مستضعفان را «فرزند ناخلف آمریکا» معرفی می‌کند:

 

البته که اشتباه است؛ اسناد روشن تاریخی تلاش آمریکایی‌ها تا واپسین ثانیه‌ها را برای بقای شاه در قدرت تأیید می‌کند. بدتر اما مرتبط دانستن برنامه‌ها و تلاش‌های امام(ره) با بزرگ‌مستکبران عالم است. اظهاراتی که برای نخستین بار آن هم در جایگاه معاون رئیس‌جمهور بیان می‌شود. خلاف‌پراکنی‌های کلانتری اما حسابی احساسات ارادت‌مندان خمینی کبیر را جریحه‌دار کرد. آنقدر که سیل مطالبات برای محاکمه و برخورد با سرجهازی دولت‌های اصلاح‌طلب جاری شود.

 

ده‌ها کمپین در همین رابطه در «فارس من» به‌ثبت رسید. مثلاً این مطالبه که خواستار ورود دستگاه قضائی شده است. گروه دیگری از مخاطبان هم به ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی استناد کرده‌اند: «در این کلیپ ایشان امام خمینی را فرزند ناخلف آمریکا معرفی می‌کند. بدون شک توهین به امام راحل است. مطابق ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی توهین به امام خمینی ۶ ماه تا ۲ سال حبس دارد از دادستانی انتظار می‌رود که به این پرونده ورود کند.»

گروه دیگری از مخاطبان با تشکیل یک کمپین نوشته‌اند: «از آنجا که شوربختانه سکوت در موارد این‌چنینی در دستور کار برخی دولتمردان قرار گرفته، ما مردم جمهوری اسلامی ایران طبق مفاد ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی، خواستار محاکمه عیسی کلانتری به جرم توهین به امام خمینی و نشر اکاذیب و اظهارات خلاف واقع در دادگاه صالحه هستیم. ما نمی‌گذاریم انقلاب اسلامی ایران حتی دستاویز بازی کودکانه آنانی شود که از هیچ به همه چیز رسیدند.»

 

مطالبه مردم را با عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتیم. حسین‌علی حاجی وعده کرد اظهارات خلاف‌واقع کلانتری را پیگیری کند. وی به‌خبرنگار ما گفت: «اظهار نظر عیسی کلانتری درباره امام (ره) جای تأسف دارد و رئیس‌جمهور باید چنین فردی را از ریاست سازمان محیط زیست کنار بگذارد. کارکنان سازمان محیط زیست باید از اظهارات رئیس خود اعلام برائت کنند و با این کار، موضع خود را در این باره صراحتا اعلام دارند.»

نائب‌رئیس کمیسیون قضائی هم معتقد است اظهارات کلانتری را در راستای تحرکات توهین‌آمیز نشریه شارلی‌ابدو ارزیابی کرد. نوروزی به خبرنگار فارس می‌گوید: «رئیس‌جمهور باید فوراً رئیس سازمان محیط‌زیست که معاون وی است را به خاطر اظهارات توهین‌آمیزش به امام عزل کند. در غیر این صورت بداند که مسئولیت اظهارنظر توهین‌آمیز کلانتری به امام راحل برعهده رئیس جمهور هم هست چرا که او است که این فرد را به این سمت منصوب کرده است.»

 

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: «طبق ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی توهین به امام راحل و مقام معظم رهبری ۶ ماه تا ۲ سال حبس به دنبال دارد و از قوه قضاییه می‌خواهیم تا برخورد قاطعی را با رئیس سازمان محیط زیست به خاطر این اظهارنظر توهین‌آمیزش داشته باشد. کسانی که اینگونه اظهارات را مطرح می‌کنند نه چیزی در مورد انقلاب می‌داند، نه چیزی در مورد امام و نه چیزی درباره اسلام و بوی از اینها نبرده‌اند.»

 

پیگیری‌های فارس من درباره توهین معاون روحانی به امام مستضعفان ادامه خواهد داشت. اخبار تکمیلی را در فارس دنبال کنید.

 

۳| ده‌ها هزار امضا برای حمایت از طب‌سنتی؛ با رفتن ملک‌زاده مسیر هموار شد

ملک‌زاده اعتقادی به طب سنتی نداشت. مردی که سال‌ها سمت معاونت پژوهشی وزارت بهداشت را عهده‌دار بود. همین موضوع را صراحتاً در استعفانامه‌ای که برای آقای وزیر نوشته بود، قید کرد: «ادعاهای بی‌اساس در خصوص موثر بودن داروهای گیاهی که به اعتقاد این جانب بدون هیچ مبنا و مطالعات بالینی کافی صورت گرفته و همچنین دفاع و اقدام جناب عالی از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور...»

ادعایی که البته چندان مورد پذیرش افکار عمومی نبود؛ ده‌ها کمپین با ده‌ها هزار امضا در همین فارس من در حمایت از طب سنتی تا امروز تشکیل شده است. کمپین‌هایی که از وزارت بهداشت و مسؤلان ذی‌مدخل می‌خواست برای درمان و کنترل کرونا از ظرفیت‌های این علوم استفاده کنند. البته که بررسی تجربیات کشورهای پیش‌رو در این زمینه مانند چین حکایت از اثرگذاری شایان روش‌های سنتی در مدیریت پاندمی دارد.

 

مثلاً این پویش با ده‌ها هزار امضا که باعنوان «بکارگیری طب سنتی و داروهای گیاهی در درمان کرونا» در فارس من ثبت شده است. حامیان کمپین معتقدند: «پروتکل‌ها و روشهای ناکارآمد طب نوین در مواجهه با کرونا برای همه مسجل شده، اما متاسفانه تاکنون از ظرفیت‌های طب سنتی که حسب تجارب بسیار ارزشمند در داخل کشور و بسیاری از کشورهای دیگر جهان در درمان کرونا بسیار کارآمد بوده در کشور ما استفاده نشده است.»

گروه سلامت خبرگزاری برای پیگیری همین مطالبه گزارشی را باعنوان «آبان خوش‌خبر برای طب سنتی؛ مسیر درمان کرونا هموارتر شد» منتشر کرد. گزارشی که مفصلاً به نقش معاون سابق پژوهشی وزارت‌خانه در مخالفت با طب سنتی پرداخته و از امیدها برای اثربخشی و کنترل بیماری توسط داروهای گیاهی گفته است. برای اطلاعات بیشتر در این‌باره مشروح این گزارش ارزشمند را مطالعه کنید.

 

۴| پیگیری ده‌ها هزار امضا برای حمایت از صنعت؛ زنجیره فولاد ساماندهی می‌شود؟

«قیمت‌گذاری دستوری فولاد» موضوعی که می‌توانست علاوه بر ایجاد کلی رانت و مافیا، باعث ریزش سنگین سهام نمادهای فولادی در بازار سرمایه شود. البته که این موضوع اقبال چندانی در میان افکار عمومی پیدا نکرد. کمپین مخالفت با این موضوع مهر امسال در فارس من به ثبت رسید؛ خیلی زود توانست ده‌ها هزار امضا بعنوان حمایت جمع‌آوری کند. کمپینی که البته با همراهی نمایندگان مجلس عملاً به توفیق رسید و قیمت‌گذاری دستوری منتفی شد.

در عوض آنطور که آقای قالیباف رئیس مجلس می‌گفت قرار شد عرضه همه زنجیره فولاد در بورس در دستور کار قرار گیرد. پیگیری‌های خبرنگار فارس به برگزاری جلسه با معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و فعالان صنعت فولاد انجامید. بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد در این‌باره گفت: «با نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور جلسه داشتیم. در این نشست پیشنهاداتی برای مدیریت زنجیره فولاد ارائه خواهد شد.»

 

فارس من شبانه‌روز در خدمت شما است؛ مطالبات یا پیشنهادات خود را برای پیگیری در بزرگ‌ترین خبرگزاری کشور به ما بسپارید. برای این منظور کافی است به fars.me رفته و گزینه «شروع کن» را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید در ۳ گام خیلی راحت کمپین خود را ثبت کنید. باقی کار با ما است! فراموش نکنید؛ شما سردبیر فارس هستید.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

نظر شما