شناسهٔ خبر: 44199858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار خبر داد:

خودنمایی اثربخشی محدودیت های کرونایی در استان مرکزی

آذر اسفندیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: با وجود اینکه از اوایل آذرماه میزان تست گیری از افراد ۲۰ درصد افزایش یافته، اما میزان ابتلا ۲۵ درصد و موارد فوتی نیز ۲۵ درصد کاهش یافته است که این شرایط نشان می دهد که اثربخشی تصمیمات در استان در حال خودنمایی است.

صاحب‌خبر -

بهروز اکرمی هشتم آذرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با تاکید بر اینکه روزبازارها و دستفروشی ها در شهرهای قرمز باید تعطیل باشند و در صورت فعالیت این مجموعه ها در اراک شهرداری باید پاسخگو باشد، افزود: روز گذشته از سطح شهر اراک و شازند بازدید داشتم، متاسفانه برخی واحدهای صنفی در گروه های شغلی ۲ تا ۴ در شهر شازند فعال بودند، همچنین در ورودی اراک از سمت شازند نیز هیچ ممنوعیتی وجود نداشت و هر کس می توانست وارد شهر شود.

وی در خصوص رعایت نشدن برخی مصوبات توسط ادارات گفت: زمانی که واحدهای صنفی برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا تعطیل می شود و حتی حمایتی هم از آنها صورت نمی گیرد، یک اداره یا سازمان نیز موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کروناست و نباید مباحثی چون نبود اعتبارات بهانه دستگاه های اجرایی باشد.

اکرمی تصریح کرد: هیچ دستگاه اجرایی نمی تواند بگوید به دلیل اینکه اعتبار لازم به من داده نشده است نمی توانم مصوبات را اجرایی کنم و در این راستا مدیرکل اداره باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه فرماندار اراک گفت: روزانه ۱۰ تا ۱۲ تیم و گروه بازرسی در سطح شهر مشغول به نظارت هستند.

دکتر حسین بختیاری افزود: در شهرستان اراک، متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی به بیش از ۹۵ درصد رسیده است، البته رعایت محدودیت ها در مرکز شهر ۱۰۰ درصد است و هر روز هزار بازرسی در سطح شهرستان انجام می شود.

وی با اشار به پلمب ۱۳۶ واحد صنفی در شهرستان طی هفته گذشته، بیان کرد: طی هفته گذشته ۱۳۰۰ برگه تردد برای ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد توسط فرمانداری اراک صادر شده است.

در این جلسه فرماندار ساوه با اشاره به کاهش ۴۳ درصدی موارد بستری، کاهش ۵۵ درصدی موارد فوتی و کاهش ۴۵ درصدی موارد سرپایی در شهرستان در هفته اول آذرماه گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله فیزیکی و ضدعفونی معابر در شهرستان ساوه به ترتیب ۹۰ درصد، ۸۵ درصد و ۵۵ درصد گزارش شده است.

علی میرزایی با اشاره به کمک اعضای هیات های ورزشی شهرستان که تعداد آنها به ۱۵۰۰ نفر می رسد در حوزه ارائه آموزش های بهداشتی به مردم، افزود: شهر ساوه به ۱۶ منطقه تقسیم شده است و نیروی هلال احمر، بسیج، بهداشت و هیات های ورزشی اقدام به آموزش موارد بهداشتی به مردم و اصناف می کنند و همین امر باعث شده است که وضعیت ساوه نسبت به روزهای گذشته بهبود یابد.

به گزارش ایسنا، احمد طهرانی فرماندار خمین نیز در این جلسه با اشاره به رعایت ۹۰ درصدی پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و استفاده ۹۵ درصدی از ماسک در شهرستان بیان کرد: متوسط تجمعات در شهرستان تا هفته پایانی آبانماه ۳۸ نفر بود که در هفته آغازین آذرماه به ۹ نفر رسیده است، همچنین موارد بستری کاهش ۴۰ درصدی داشته است به طوری که از ۶۵ مورد بستری در دو هفته پیش به ۴۰ نفر رسیده ایم که از این تعداد ۲۰ نفر موارد قطعی مثبت و ۲۰ نفر مشکوک به ابتلا به کرونا هستند.

در این جلسه رجبی فرماندار شازند نیز با اشاره به فعالیت روزانه ۳۰ اکیپ بازرسی در شهرستان و انجام ۶۰۰ تا ۷۰۰ بازرسی، گفت: پنجشنبه گذشته از حضور ۹۸ درصد مردم در آرامستان شازند جلوگیری به عمل آمد، همچنین با کاهش ۵۵ درصدی موارد مبتلا در حال حاضر به روزانه ۷ نفر بستری رسیده ایم و در اجرای محدودیت ها طی یک هفته اخیر ۳۰ مورد پلمب اصناف صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، وحید براتی زاده فرماندار دلیجان نیز با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی موارد مثبت کرونا در شهرستان افزود: متاسفانه با توجه به قرمز بودن شهرستان در ماه های اخیر و تعطیلی اصناف، وضعیت معیشتی این قشر مناسب نیست و باید چاره ای در این رابطه اندیشید، همچنین هنوز شیفت عصر درمانگاه تامین اجتماعی دلیجان غیرفعال است که این امر باعث مراجعه مردم به مراکز درمانی و مطب ها شده است.

در این جلسه رییس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با اشاره به پلمب برخی صنوف که نام آنها صراحتا در اعمال محدودیت ها برده نشده است توسط ماموران مرکز بهداشت، گفت: متاسفانه اداره مالیات و دارایی امروز بسیار شلوغ بود و اصناف برای انجام امور خود مراجعه کرده بودند که با وجود تعطیلی اصناف، این شلوغی عملا زحمات انجام شده را از بین می برد.

انتهای

نظر شما