شناسهٔ خبر: 44199622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

کارشناس مسائل سیاسی

گسترش جبهه مقاومت و بیداری اسلامی در جهان از بزرگترین برکات بسیج است

غفاری عنوان کرد: یکی از بزرگترین برکات بسیج، برافراشته شدن پرچم مقاومت در کشورهای منطقه است ؛بسیج الگو و نقشه راه ایجاد فرهنگ مقاومت است.

صاحب‌خبر -

غفاری کارشناس مسائل سیاسی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی علیه السلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ضمن تبریک هفته بسیج بیان کرد : بازخوانی تابلوی مقدس بسیج بعد از گذشت ۴۰ سال از تاسیس آن، از ضرورت های بسیار مهم جامعه بسیجی است.
یکی از بزرگترین برکات بسیج، برافراشته شدن پرچم مقاومت در کشورهای منطقه است و این فرهنگ مقاومت به سرعت به سمت جهانی شدن پیش می رود. همانا بسیج یک الگو و نقشه راه برای ایجاد این فرهنگ بوده است.

 

وی در ادامه به شاخص های حکومت اسلامی از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام که در کتاب انسان ۲۵۰ ساله به قلم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به رشته تحریر در آمده است اشاره کرد و گفت: اولین شاخصه برپایی یک حکومت دینی، «ایمان و معنویت» است ؛ آنچه که امروز دشمن به دنبال پایین آوردن بعد معنوی انقلاب و اسلام زدایی از ذهن جوانان است و در طول چهار دهه از گذشت انقلاب ثابت شده که هر زمان بعد معنوی جامعه بالا رفته است انقلاب با سرعت بیشتری پیشرفت کرده است.

کارشناس مسایل سیاسی عنوان کرد: از بزرگترین وظیفه های حکومت اسلامی می توان «اجرای قسط و عدل» را نام برد. نظام جمهوری اسلامی در گسترش این شاخصه، خدمات بسیاری را ارائه کرده است اما در بعضی مصادیق ملموس به دلیل بی تدبیری برخی مسئولین، نقص هایی نیز وجود دارد.

غفاری «بالا بردن سطح شناخت بیداری امت اسلامی» را شاخصه دیگر حکومت دینی دانست و اظهار کرد: باید در جامعه, حلقه های معرفتی به گونه ای تشکیل شود که افراد جامعه به روزترین اطلاعات را داشته، رشد آگاهی ایجاد شده و بتوانند به درستی مسائل را تحلیل کنند.

وی افزود: «ایجاد صفا اخوت و مبارزه با منفعت طلبی» و «تزکیه انسان از مفاسد و رذایل اخلاقی» دیگر شاخصه های یک حکومت دینی هستند. امروزه اخلاق و انسان سازی بر اساس سیره نبوی از ضرورت های بسیار مهم است تا نسل بعدی برای حضور فعال و اداره جامعه تربیت شده باشد.

غفاری در ادامه «رساندن جامعه اسلامی به اقتدار و عزت» « ایجاد فضای کار و حرکت و پیشرفت دائمی»، «دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی» را از دیگر ویژگی های یک حکومت اسلامی برشمرد.

وی در پایان بیان کرد: آنچه مانع تحقق این شاخصه هاست «اختلاف و درگیری و از بین رفتن وحدت کلمه» است. به معنای دوقطبی شدن جامعه که از مسموم ترین موانع برای تحقق اهداف جامعه اسلامی است. «ایجاد سستی و از بین رفتن شور و حماسه انقلاب» و همچنین «سرپیچی از فرمان ولایت و رهبری» از دیگر موانع تحقق ایجاد یک حکومت اسلامی از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام است.

 

1008/پ30/ب

نظر شما