شناسهٔ خبر: 44198974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

نباید اجازه دهیم چند وکیل و قاضی ناسالم نگاه مردم به دستگاه قضایی را عوض کنند / نظارت بر قاضی و وکیل به معنای تداوم اعتماد است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت:نباید اجازه دهیم چند وکیل و قاضی ناسالم ،نگاه مردم به دستگاه قضایی را عوض کنند بلکه با تقویت نظارت‌ها جلوی هرگونه سوء استفاده احتمالی را در این زمینه بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام  نورالله قدرتی در نشست مسئولان قضایی استان با هیات مدیره کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان، با اعلام این خبر گفت: از آنجا که وکلا به صورت مستقیم با دادگاه‌ها، دادسراها، اصحاب دعوا، دعاوی مختلف و پرونده‌های پیچیده سر و کار دارند، نظراتشان برای قوه قضائیه می‌تواند بسیار راهگشا باشد و معتقدیم جریان وکالت می‌تواند نقش ارزنده‌ای در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری ایفا کند.

مقام ارشد قضایی استان اظهار کرد: چرا باید اجازه دهیم چند وکیل، قاضی و کارمند ناسالم، نگاه مردم را به ما عوض کنند و این سالم سازی نیز با بخشنامه امکان پذیر نیست بلکه در میدان عمل باید اعتماد آفرینی کرد و رضایت مردم را به دست آورد.

او افزود: کار هماهنگی مبارزه با فساد، امر بسیار مهمی است که همکاری همه بخش‌ها را می‌طلبد و سلامت قوه قضاییه بدون سلامت قاضی و سلامت نهاد وکالت بدون سلامت وکلا امکان پذیر نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: جریان سالم قضایی همراه با جریان سالم سازی در درون کارشناسان، وکلا و ضابطان است و مردم همه اینها را یک مجموعه می‌بینند.

حجت الاسلام قدرتی با تاکید بر لزوم استقلال وکیل، اظهار داشت: به موازات استقلال قاضی، معتقدیم وکیل هم باید استقلال داشته باشد اما این استقلال به معنای فقدان نظارت نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: نظارت بر قاضی و وکیل به معنای بی اعتمادی نیست بلکه به معنی تداوم اعتماد است و برای تضمین تداوم اعتماد و سلامت وکیل و قاضی، این سازوکار نظارتی در قانون پیش بینی شده است که باید فعال باشد تا از سوءاستفاده‌ها جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود در مسیر تعامل دستگاه قضایی با نهاد وکالت به کار می‌گیریم و تردید نداریم که با هم افزایی و همکاری، این مشکلات قابل رفع است.

او افزود: همچنین در جهت فعال‌تر ساختن نهاد داوری در کشور مصمم هستیم و معتقدیم این موضوع به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری کمک شایانی می‌کند.

 

نظر شما