شناسهٔ خبر: 44198471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس هواشناسی خبر داد؛

ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ بیشترین بارش در بهرگان

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: بیشترین بارش‌ها در بهرگان ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اثر فعالیت سامانه بارشی اخیر تا ظهر امروز در بهرگان ۱۳۵ میلیمتر، خارگ، ۶۹ میلیمتر، دیلم ۶۲ میلیمتر، فرودگاه بوشهر ۵۷ میلیمتر، گناوه ۵۶ میلیمتر، پایگاه دریایی بوشهر ۵۴ میلیمتر، برازجان ۴۱ میلیمتر، عسلویه ۳.۵ میلیمتر، دیر ۲.۵ میلیمتر و جم ۲ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در سطح استان است.

مساعدی خاطرنشان کرد: طی این مدت به تناوب در برخی ساعات آسمان ابری گاهی همراه با وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی این مدت سواحل استان در برخی ساعات مواج و متلاطم است.

وی افزود: برای ساعات آینده، آسمان استان نیمه ابری گاهی ابری همراه با وزش باد، طی ساعاتی بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ و در ساعاتی بیش از ۴۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

نظر شما