شناسهٔ خبر: 44197041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هانی زاده:

ترور شهید فخری زاده برنامه‌ریزی شده بود

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: ترور شهید فخری زاده از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود و در چارچوب رایزنی‌های اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به‌وجود آمد.

صاحب‌خبر -

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد ترور محسن فخری‌زاده، از دانشمندان هسته‌ای کشور اظهار کرد: ترور دردناک شهید محسن فخری‌زاده یکی از دانشمندان برجسته ایران در نتیجه همکاری مشترک سازمان‌های اطلاعاتی تروریستی موساد، CIA و استخبارات برخی رژیم‌های مرتجع عرب صورت گرفته است. از آنجایی که رژیم‌صهیونیستی سابقه طولانی در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورهای اسلامی دارد، از سال گذشته که بنیامین نتانیاهو در یک شوی طنزآمیز ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد، برخی از دانشمندان هسته‌ای ایران در لیست ترور موساد و CIA قرار گرفتند.

وی افزود: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در طی دو سال اخیر بارها از شهید محسن فخری‌زاده با عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای ایران نام برد و این به مفهوم اجازه بنیامین نتانیاهو برای ترور این شهید بود. سازمان‌های تروریستی اسرائیل و آمریکا با استفاده از فضای جهانی و حاکمیت قانون جنگل بر روابط بین‌الملل، درصدد حذف فیزیکی شخصیت‌های تأثیرگذار کشورمان هستند.

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: ترور دو سردار بزرگ شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس و شهید ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس الحشدالشعبی عراق نتیجه همکاری تروریستی مشترک آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات بود؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد که تل‌آویو با ترور این دانشمند هسته‌ای در تلاش است تا در یک ماه باقیمانده از عمر دولت دونالد ترامپ، ایران را به یک عکس‌العمل شتاب‌زده وادارد تا منطقه با یک بحران جدید مواجه شود.

هانی زاده ادامه داد: ترور شهید فخری‌زاده از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود و در چارچوب رایزنی‌های اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به‌وجود آمد. در این نشست بنیامین نتانیاهو برخی از شخصیت‌های تأثیرگذار محور مقاومت را در لیست ترور موساد قرار داد و مجوز لازم را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای ترور این شخصیت‌ها گرفت.

وی تاکید کرد: ترور شهید محسن فخری‌زاده آخرین ترور نخواهد بود، بلکه در طول یک ماه آینده ترورهای دیگری در سطح لبنان، سوریه و عراق و حتی ایران صورت خواهد گرفت. حملات اخیر هواپیماهای رژیم‌صهیونیستی به پایگاه مدافعان حرم در سوریه نیز بخشی از پروسه تروریسم سازمان یافته اسرائیل و آمریکا است. به‌هرحال بنیامین نتانیاهو به‌خوبی می‌داند که با خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید، چتر حمایتی خود را از دست خواهد داد و برای همیشه از چرخه قدرت در اسرائیل خارج می‌شود؛ لذا تصور وی این است که برای برهم زدن آرامش منطقه و درگیر کردن کشورهای محور مقاومت، باید دست به یک حمله مشترک علیه آنها بزند تا بتواند فضای جدیدی برای باقی ماندن در قدرت ایجاد کند.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای ادامه داد: ناگفته نماند که محمد بن‌سلمان اعتقاد دارد اگر جو بایدن وارد کاخ سفید شود، محمد بن‌نایف به‌عنوان ولیعهد عربستان جایگزین وی خواهد شد و به همین دلیل بحران‌سازی یکی از سیاست‌های مشترک آمریکا، اسرائیل و برخی رژیم‌های مرتجع عرب است؛ هرچند ممکن است این بحران مانند جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ لبنان نتیجه معکوس برای رژیم صهیونیستی داشته باشد.

نظر شما