شناسهٔ خبر: 44196941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یادی از شهید علیرضا حیدریان سرابی

ابراهیم شریفی

شهید علیرضا حیدریان سرابی نخستین شهید خبرنگار لرستانی است.

صاحب‌خبر -

گلگون کفن عاشق شهید علیرضا حیدریان سرابی به سال ۱۳۳۹ مصادف با ولادت امام هشتم (ع) گل وجودش در شهرستان خرم‌آباد در خانواده‌ای مومن و مذهبی شکوفا گشت.

وی تحصیلات ابتدایی خودرا در دبستان سعدی و دوره راهنمایی را در مدرسه جلال آل احمد و مقطع متوسطه را در دبیرستان آیت ا...طالقانی با موفقیت به اتمام رسانید.

در اوایل سال ۵۷ و اوج‌گیری انقلاب اسلامی در کشور حرکت‌های دانش. آموزی در مدارس کشور آغاز شد که وی نیز به علت وی‌ژگی‌های خاص خود یکی از محورهای حرکت دانش آموزی شهرستان خرم. آباد بود.

شهید با پخش اعلامیه. ها و نوار سخنرانی‌های امام (ره) و شرکت در راهپیمای‌ها و تظاهرات‌های مردمی نقش فعالی در جهت سرنگونی حکومت خود کامه پهلوی داشت.

بعد ازپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با ایجاد کمیته انقلاب اسلامی در ایجاد امنیت و نظم شهر تلاش گسترده‌ای به عمل آورد.

در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۵۹ به خدمت سربازی رفت پس از اتمام خدمت مجدداٌ در نهادهای انقلابی فعالیت خود را آغاز کرد و به شوق جبهه دعوت امام عزیزمان لبیک گفت و داوطلبانه برای نبرد با دشمن بعثی به جبهه. های غرب اعزام و در واحد امدادگران حزب جمهوری اسلامی غرب کشور مشغول خدمت شد.

پس از بازگشت از جبهه در سنگر حزب جمهوری اسلامی و نهضت سواد آموزی مشغول کار شد و سرپرستی روابط عمومی نهضت سواد آموزی لرستان را برعهده گرفت تا اینکه دوباره از طریق بسیج به میادین حق علیه باطل رفت و در عملیات محرم بعد از نبردی سخت با دشمن بعثی بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان تهران بر اثر شدت جراحات در تاریخ ۱۲/۰۹/۶۱ مصادف با اربعین حسینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید آمده است: سلام گرم مرا از پشت این کوه‌ها و آن راه‌های دراز و پرپیچ وخم، رهبرم بپذیر و بدان که راهت را که راه خدا و امام عصر (عج) است ادامه خواهم داد و تا  قدس را آزاد نسازیم از پا نخواهیم نشست.

حال که در این جبهه‌های حق علیه باطل هستم تفکر دنیا و مسائل دنیوی نیستم و هدف از نوشتن وصیت نامه اجرا مسائل شرعی است به پدر و مادرم سلام می‌رسانم و از آنان می‌خواهم که در سوگ من چشم بگریه نگشایند بلکه جوابگوی  تبریک مسلمانان باشند و از همسرم می‌خواهم که در راه تربیت پسرم برای خدمت باسلام بکوشد و سعی کند که او را همچنان خود معتقد به اسلام بارآورد و ازخداوند می‌خواهم که به خانواده من در راه خدمت هرچه بیشتر به اسلام توفیق و صبر عنایت بفرمایی همچنانکه خود وعده داده است.

انتهای پیام

نظر شما