شناسهٔ خبر: 44196852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چه کسانی مشمول کمک بلاعوض ۱۰۰ هزارتومانی می‌شوند؟

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، گفت: پرداخت کمک بلاعوض ۱۰۰ هزارتومانی به خانوارهایی پرداخت می‌شود که یارانه کمک معیشتی دریافت می‌کنند و در مرحله قبل نیز متقاضی تسهیلات کرونایی بودند.

صاحب‌خبر -

حسین فلاح نژاد، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه ۱۱میلیون خانوار در قالب ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش طرح کمک بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی  قرار می‌گیرند، گفت: این کمک هزینه از آذر ماه تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود و  به کلیه کسانی تعلق می‌گیرد که بیمه پرداز نیستند و منبع درآمد ثابت ماهیانه  ندارند.محاسبه تعداد اعضای خانوار نیز اعضای خانواده‌ها در اول فروردین سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه ۱۰۰ هزارتومانی نیاز به ثبت نام ندارد، افزود: اطلاعات افراد مشمول این طرح، از طریق بانک اطلاعاتی  موجود در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بررسی و افراد مشمول شناسایی می‌شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه فرهنگیان و تمام کسانی که حقوق ثابت ماهیانه دارند، مشمول کمک بلاعوض ۱۰۰ هزارتومانی نمی‌شوند، تصریح کرد: کمک بلا عوض ۱۰۰ هزار تومانی فقط به کسانی که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند، پرداخت می شود. سیستم یارانه و کمک معیشتی متفاوت است و همه یارانه بگیران مشمول دریافت کمک معیشتی نبوده و تنها ۳ دهک پایین جامعه کمک معیشتی دریافت می‌کنند. همچنین بیمه پردازان در صورتی  مشمول این طرح می‌شوند که وضعیت آن‌ها در بانک جامع رفاه ایرانیان  جزو ۳ دهک پایین جامعه محسوب شود.

وی در بخش دیگری در خصوص تسهیلات یک میلیون تومانی، اضافه کرد: پرداخت وام یک میلیون تومانی به ثبت نام سرپرست خانوار در سامانه ۶۳۶۹ نیاز دارد و کسانی که درآمد ثابت ماهیانه ندارند مشمول پرداخت وام یک میلیون تومانی هستند.کارمندان دولت، بازنشستگان و بیمه پردازان تامین اجتماعی مشمول این طرح نخواهند بود.

فلاح نژاد ادامه داد: متقاضیان دریافت وام یک میلیون تومانی در مهلت ثبت نام از ۴ تا ۱۱ آذرماه جاری، باید کد ملی سرپرست خانوار را از شماره همراهی که به نام خود اوست، به سامانه ۶۳۶۹ ارسال کنند. مرحله دوم از ۱۲ تا ۱۹ آذر ، داده‌های ارسال شده  پایش می‌شود و از ۲۰ تا ۲۷ آذر ماه جاری نیز از طریق شماره  v.refah  به مشمولین این طرح پیامک ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان محترم توجه کنند در صورتی که علیرغم تلاش، امکان ارسال پیام به سامانه ۶۳۶۹ فراهم نشد،‌ عدد ۹۸ به ابتدای ۶۳۶۹ اضافه کنند و ثبت درخواست و ارسال پیامک  از طریق شماره ۹۸۶۳۶۹ انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، بیان کرد: کسانی که در مرحله اول  وام یک میلیون تومانی دریافت کردند نیز می‌توانند برای ثبت درخواست مجدد کد ملی خود را به سامانه ۶۳۶۹ ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گرفته و در صورتیکه  تغییری در وضعیت مالی آن‌ها مشاهده نشود، مشمول پرداخت خواهند شد.

وی با بیان اینکه بستر آماری و رده بندی وضعیت درآمدی افراد از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان فراهم شده است؛ گفت: اطلاعات مربوط به املاک، خودرو‌ها، سفرها و درآمدهای ثابت، دریافت و پرداخت‌های افراد در این سامانه  جمع بندی  و افراد در دهک‌های مختلف قرار می‌گیرند که با توجه به محدودیت منابع، مبالغ حمایتی به مشمولین واقعی تعلق بگیرد.

فلاح نژاد همچنین در خصوص ارسال پیامک‌های جعلی و کلاهبرداری‌هایی که در این خصوص صورت می‌گیرد، هشدار داد و اضافه کرد: شهروندان محترم توجه داشته باشند که پیامک مشمولین این طرح تنها از سرشماره v.refah صورت می‌گیرد و هر گونه خبر در این خصوص نیز فقط از طریق مبادی رسمی از جمله صدا و سیما و روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما