شناسهٔ خبر: 44196563 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

فراخوان طراحی نشانه‌های ورودی مناطق ۲۲گانه تهران

سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان، طراحان آثار شهری، مجسمه‌سازان و معماران دعوت می‌کند تا در طراحی نشانه‌های ورودی مناطق 22 گانه شهر تهران شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، با توجه به ضرورت طراحی نشان‌های ورودی اعلان حوزه مرزی مناطق، سازمان زیباسازی شهر تهران در نظر دارد نسبت به اجرای طراحی نشانه‌های ورودی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اقدام کند به همین دلیل از هنرمندان، طراحان آثار شهری، مجسمه‌سازان و معماران دعوت می‌شود با ارایه طرح متناسب در این فراخوان شرکت کنند.

توجه به ارتباط بصری طرح پیشنهادی با ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی شهر تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت‌کنندگان باید نسبت به طراحی یک الگوی ثابت اقدام کنند. این الگو به عنوان نشانه ورود به مناطق قابل تکرار خواهد بود به همین دلیل در طرح و الگوی پیشنهادی باید علایم و نشانه‌هایی مانند لوگوی شهرداری تهران، شماره منطقه شهری به عنوان نشانه‌های ثابت لحاظ شوند.

طراح در صورت داشتن پیشنهاد دیگر برای بهبود طرح، می‌تواند نشانه‌های دیگری به این موارد اضافه و توضیحات لازم را در پروپوزال توجیهی ارایه کند. همچنین طرح پیشنهادی باید دارای حداکثر میزان دیده‌شوندگی باشد و حداقل ارتفاع در حالت واقعی باید ۲ الی سه متر در نظر گرفته شود که این موضوع باید در تناسبات طراحی لحاظ و ابعاد به صورت دقیق و مشخص در طرح گنجانده شود.

در مورد پیشنهاداتی که به صورت فایل نرم‌افزاری و یا تصویر ارایه می‌شوند، در صورت تایید ایده اولیه توسط شورای هنری، ارا‌ه ماکت پیش از صدور رای قطعی الزامی است.

اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپی‌برداری از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از شرایط تایید طرح بوده و مد نظر داوران قرار می‌گیرد و مسئولیت هرگونه تخلف در این زمینه بر عهده پیشنهاد دهنده است. داوری و انتخاب طرح توسط اساتید در حوزه مجسمه‌سازی و طراحی و معماری شهری صورت خواهد گرفت و زمان ارایه تا ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ است.

هنرمندان می‌توانند تصویر جانمایی (به صورت پیشنهاد)، ارایه ماکت (در صورت لزوم) یا طراحی سه بعدی را به نشانی الکترونیکی farakhanart@gmail.com ارسال کنند.

نشانی دبیرخانه، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، کوچه جمالی شرقی، پلاک ۱۲، عمارت عین‌الدوله، مدیریت آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران است و هنرمندان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۷-۲۲۹۶۹۷۴۴-۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما