شناسهٔ خبر: 44196416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای قزوین تا دوشنبه بارانی و برفی است

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر امروز به سطح منطقه، بارش باران و برف در مناطق مختلف استان را تا روز ظهر دوشنبه هفته جاری به همراه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

مریم بهروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی و با ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر امروز، شاهد بارش در تمامی سطح استان برای روز یکشنبه، به خصوص در ساعات بعدازظهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای روز دوشنبه و به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش‌ها به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی این مدت لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید افقی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ و رودخانه‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه با خروج سامانه بارشی شاهد جوی بدون بارش تا روز سه‌شنبه خواهیم بود اما روز چهارشنبه دومین سامانه بارشی طی هفته جاری به استان قزوین وارد می‌شود.

بهروزی تاکید کرد: در شبانه‌روز گذشته معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی، آوج و کوهین با منفی سه و آبیک با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین طی این مدت منفی ۲ تا ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.  

نظر شما