شناسهٔ خبر: 44196268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ۲۴ ساعت گذشته؛

رکورد شمار جانباختگان کرونا با ۲۲ نفر در اردبیل شکست

اردبیل- روزهای مرگ بار کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد و در ۲۴ ساعته گذشته ۲۲ نفر از هم استانی ها جان خود را از دست داده اند و آمار بستری های روزانه نیز همچنان روند صعودی دارد .

صاحب‌خبر -

شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعته گذشته ۲۲ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۶۸ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری شدند.

وی آمار بهبود یافتگان نسبی را در طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ نفر عنوان کرد و افزود: روند بستری بیماران بدحال کرونایی در اردبیل همچنان با شدت ادامه دارد و هم اکنون ۷۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، گرمی، خلخال، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرهای نمین، بیله سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام گرفته هم اکنون هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی از قبیل تب، سردرد، سرفه یا آبریزش بینی جزو علائم کرونا محسوب می‌شود و به شهروندان توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حبیب زاده بیان کرد: دیر مراجعه کردن و عدم توجه به علائم بیماری موجب انتقال ویروس و افزایش آمار فوتی‌های کرونا شده است و شهروندان باید از تجمعات در فضاهای بسته و تجمعات خانوادگی خودداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را چه در منزل چه در مواقع ضروری حضور در اجتماع رعایت کنند.

نظر شما