شناسهٔ خبر: 44195963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادداشت| این تَک است یا تله...؟

در برابر تک ، بی پاتک هم نمیشود بود، اما چقدر بد است که تو پاتکی بزنی و زمانی بزنی و با کیفیتی بزنی که او برایت طراحی کرده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تراب ذاکری فرزند شهید غلامشاه ذاکری در یادداشتی درباره شهادت دکتر فخری‌زاده آورده است:

دشمن تَکی زده است که تو پاتک بزنی . حتی گاهی خوب میداند کیفیتِ پاتک تو چیست . اساسأ تک را زده است نه به این خاطر که تک بزند ، زده است چون هدف، پاتک توست.
 
در برابر تک ، بی پاتک هم نمیشود بود، اما چقدر بد است که تو پاتکی بزنی و زمانی بزنی و با کیفیتی بزنی که او برایت طراحی کرده است .

نقل شده که علی (ع) در یکی از جنگ ها مردی را بر زمین افکند و سپس بر سینه او نشست تا سرش را جداکند! آن مرد به صورت آن حضرت آب دهان انداخت . حضرت علی(ع) برخاست و او را ترک کرد و بعد از گردشی در میدان، برگشت و سر او را جدا کرد. وقتی از حضرتشان سبب این کار را پرسیدند فرمود :”هنگامی که آب دهان به صورتم انداخت، من بر او خشم گرفتم و ترسیدم که اگر او را در چنین حالتی بکشم، خشم و غضب من در کشتن او دخالت داشته باشد. و من نخواستم که او را بکشم مگر تنها برای رضایت پروردگار.

اکنون باید دید جمهوری اسلامی که قدرت منطقه‌ای اش خون به دل دشمنان ریز و درشت منطقه ای و فرامنطقه ای اش  کرده، آیا رضایت پروردگار در این است که پاتکش را جوری بزند که فاعلِ تک ، مایل است؟

مذاکره با آمریکا در عمق، دشوار است. پس بحث نگارنده اصولأ و اساسأ به سازش مصلحانه و یا شقی دیگر از مصالحه و توافق نیست، کثیری از ما در برجام شاهد خوشبینی مفرط خود بودیم، اکنون اما واقع گرایی رهیافت معتبری است برایمان تا خوشبینانه‌های پیشابرجامی و اکنون خوشبینی‌های ساده لوحانه از جنس بایدِنی اش.

با اینحال خوب است «تله» را خوب بشناسیم، عقل در کاسه خشم اندازیم، خشم ترور شهیدمان را به خصمی عاقلانه مبدل کنیم.

«بسم الله القاصم الجبارین» همیشه ورد زبان ماست ، باید دید در کنار این بسم الله، هنگامه یِ رضایِ خالق و منافع خلق چه میگوید، چه میخواهد ...

از طرفی هر عملی، درستش این است که با بهره‌وری بالا انجام شود . یعنی دو ویژگی داشته باشد : ۱- کارا باشد و ۲- موثر باشد .

باید دید عنصر زمان و سختیِ پاسخ به این ترور چگونه میتواند کارایش کند و از دیگرسو چگونه می تواند تاثیرِ واقعگرایانه ایجاد کند در اقتدارِ توامان با عزت و البته منافع ملی.

تعجیل، اگر راهبرد اساسیِ پاسخمان به این امر شنیع باشد بهینه اش این است که پاسخمان در بابِ میزانِ بهروه وری اش نیز دقیق باشد.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما