شناسهٔ خبر: 44195901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا کاروان بزرگ نظامیان خود را از سوریه راهی عراق کرد

آمریکا کاروانی متشکل از ده‌ها خودروی حامل نظامیان خود را از پایگاه‌های سوریه به سمت عراق حرکت داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، آمریکا کاروانی متشکل از ده‌ها خودروی حامل نظامیان خود را از سوریه راهی عراق کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد کاروانی متشکل از ۲۵ خودوری نظامی حامل نظامیان آمریکا از پایگاه‌های واقع در ریف حسکه به سمت گذرگاه الولید در عراق حرکت کردند.

بنا به گزارش سانا، علاوه بر نیرو‌های نظامی، ۲۵ خودرو شامل کامیون ها، تانکر‌ها از پایگاه نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه خراب الجبیر خارج شدند و از طریق گذرگاه الولید راهی عراق شده اند. اخیرا نیز منابع محلی اعلام کردند کاروانی شامل دستکم ۵۰ خودروی زرهی متعلق به ارتش آمریکا از خاک سوریه و از طریق گذرگاه الولید وارد عراق شد. مبدا این کاروان پایگاه نیرو‌های آمریکایی در استان حسکه بود.

در سال‌های اخیر بار‌ها کاروان نظامی آمریکا که حامل تسلیحات و تانک بود بین عراق و سوریه جابه جا شده است. با این وجود، تحرک اخیر نظامیان آمریکایی از آن جهت حائز اهمیت است که به تازگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مارک اسپر را از سمت وزارت دفاع این کشور اخراج کرد و کریستوفر میلر را به عنوان سرپرست پنتاگون منصوب نمود.

انتهای پیام/

نظر شما