شناسهٔ خبر: 44194956 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۸ نکته از هفته سوم لیگ برتر

از VAR ایرانی تا اخراج سرمربی و اعتراضات تمام نشدنی

فارس

هفته سوم لیگ برتر فوتبال هم با اتفاق های جالب و البته باز هم مشکلات داوری به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، هفته سوم لیگ برتر با برگزاری ۸ دیدار در روزهای پنجم، ششم و هفتم آذر سپری شد که بار دیگر در این هفته مسائل داوری و البته لغو بازی به دلیل بارش برف از سوژه های مهم هفته بود.

*نکته اول: گل گهرسیرجان یک  - یک  فولاد؛ اعتراض، حرکت عجیب دروازه بان فولاد و تیمی که دنبال قهرمانی نیست!

جدال تفکرات قلعه نویی و نکونام در حالی به سود تیم سیرجانی به پایان رسید که در جریان بازی صحنه پنالتی به ضرر فولادی ها حسابی سروصدا به راه انداخت. حرکت عجیب محسن فروزان دروازه بان تیم اهوازی د به هنگام ضربه پنالتی و واکنش آکروباتیک او قبل از پنالتی اول در نوع خودش جالب بود. هر چند که به دلیل حرکت نامتعارف فروزان داور دستور به تکرار ضربه کرد تا بهانه جدیدی برای اعتراض شدید فولادی ها شود. نکته جالب دیگر این بازی صحبت های مهدی هاشمی نسب پس از پایان بازی بود که ادعا کرد این تیم دنبال قهرمانی نیست و نیازی نیست عده ای دنبال زدن فولاد باشند! البته صحبت های او کنایه به بازی قبل آنها با استقلال و حواشی ایجاد شده در این مسابقه بود.

*نکته دوم: استقلال یک  - صفر ماشین‌سازی‌تبریز؛ گل مسی وار میلیچ، عذرخواهی فکری و گزارشگری با جملات عجیب

برخلاف بازی گذشته آبی پوشان با فولاد که پر از حاشیه های عجیب و غریب بود، این بار آبی ها در تهران روز کم حادثه ای را از نظر حاشیه سپری کردند. گل مسی وار میلیچ به ماشین سازی باعث شد تا استقلال از حواشی ایجاد شده برایش دوری کند و ۳ امتیاز ارزشمند را کسب کند. بعد از بازی هم با توجه به این برد فکری که نسبت به هفته گذشته به آرامش رسیده بود از مردم بابت حرف های ناپسندی که بعد از پایان بازی با فولاد به زبان آورده بود عذرخواهی کرد.

بیشتر بخوانید:

شروع مخالف جهت یحیی برای تکرار قهرمانی

نکته عجیب دیگر این بازی گزارشگر این مسابقه توسط پیمان یوسفی بود. او که همیشه از جملاتی عجیب در گزارش های خود استفاده می کند یکی از جملات عجیبی به زبان آورد این بود که مساوی در این بازی دردی از استقلال دوا نمی کند! اینکه چرا یک امتیاز کمکی به استقلال نمی کند آن هم در همین اوایل فصل سوالی است که گزارشگر این بازی باید به آن پاسخ دهد. 

 *نکته سوم: سایپا یک  - صفر  نساجی مازندران؛ گلایه صادقی و فاضلی از وضعیت داوری و بی انصافی ها!

نکته این بازی گلایه ها دو مربی پس از پایان بازی بود. تیم نساجی معتقد بود در این بازی اسیر اشتباه داوری شده است و ۳ خطای پنالتی آنها گرفته نشده است، فاضلی هم در نشست خبری به نکته قابل توجهی اشاره کرد. اینکه در فوتبال ایران هر چه فریاد بزنی بیشتر دیده می شود و فوتبال را شبیه مدرسه ای توصیف کرد که مسئولان هوای بچه تنبل ها را بیشتر دارند. در سوی دیگر میدان ابراهیم صادقی از اینکه کمترین توجهات در رسانه ها به سایپا می شود گلایه کرد .او و مجموعه اش مدعی هستند سالم ترین تیم لیگ برتر هستند و البته تا این هفته اعتقادی به بیانیه نویسی علیه داوران ندارند. 

*نکته چهارم: آلومینیوم اراک صفر  - صفر  مس رفسنجان؛ بازی لیگ یکی ها در هوای آلوده

بازی بدون نکته و بدون هیجان. یک بازی کاملا سرد و بی حال از سوی دو تیم که در نهایت هم بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید و شاید تنها موضوع مبهمش صحبت گزارشگر بازی بود که مدعی شد این بازی در هوای آلوده در حال برگزاری است! البته بعد از پایان بازی هم غیبت رسول خطیبی در نشست خبری از نکات مهم بازی بود که باید از سازمان لیگ پرسید چرا سرمربیان تیم ها به دلخواه خود در نشست های خبری شرکت نمی کنند. همچنین اطلاع رسانی ضعیف از این بازی از نکات منفی این دیدار بود. 

 * نکته پنجم: شهر خودرو یک  - یک  صنعت نفت آبادان؛ اعتراض ادامه دار رحمتی و اخراج و محرومیت از بازی مهم

درحالی که شاگردان مهدی رحمتی خود را برای یک برد دلچسب آماده کرده بودند اما پنالتی دقیقه ۹۲ به نفع تیم آبادانی همه شادمانی تیم مشهدی را خراب کرد تا بعد از دریافت این گل به داور مسابقه حسابی اعتراض کنند و در نهایت مهدی رحمتی که حسابی نشان داده کنار خط مربی خیلی آرامی نیست اخراج شود و در نهایت مجبور شود بازی مهم این هفته تیمش مقابل پرسپولیس را از روی سکوها ببیند. 

 * نکته ششم : ذوب آهن یک  - یک پیکان؛ تکنولوژی جدید در سیستم داوری! و بازگشت مربی مستعفی

مهمترین نکته این بازی برگرداندن پنالتی توسط داور به نفع تیم ذوب آهن بود. در این بازی داور برای پیکان پنالتی اعلام می کند که با اعتراض شدید بازیکنان ذوب آهن روبرو شد سپس کنار خط رفت و وقتی به زمین برگشت پنالتی را مردود اعلام کرد. خیلی ها تصورشان بر این بود که داور با استفاده از دوربین کنار زمین صحنه پنالتی را بازبینی کرده و به همین دلیل به این سیستم لقب وار ایرانی دادند اما بعدا مشخص شد هم بازیکن پیکان خودش اعتراف کرده که خطایی روی او صورت نگرفته و هم اینکه داور چهارم به استفاد از سیستم رادیویی به داور اعلام کرده این خطا پنالتی نبوده است. بعد از بازی هم رحمان رضایی که در دو هفته گذشته حسابی علیه داوری ها تاخته بود اعلام کرد از این به بعد تصمیم گرفته اند در مورد داوری ها صحبت نکنند. همچنین نکته دیگر بازی حضور مهدی تارتار در نیمکت پیکانی ها بود. مربی که دو روز قبل از بازی به صورت ناگهانی گفت نمی تواند با پیکان ادامه دهد و فردای این استعفا به کارش برگشت و دیگر صحبتی از اینکه نمی تواند افکارش را در این تیم پیاده کند، نبود!

* نکته هفتم: نفت‌ مسجدسلیمان صفر  -  صفر پرسپولیس؛ خط حمله بی جان سرخ ها و بهانه دیر رسیدن به ورزشگاه!

برای تیم مدعی قهرمانی زور نداشتن در خط حمله عاملی شده تا منتقدان یحیی گل محمدی حسابی به این وضعیت پرسپولیس بتازند. تیمی که در خط حمله جان ندارد و در این شرایط سیامک نعمتی در بدترین وضعیت ممکن پنالتی را از دست داد تا سرخپوشان متوقف شوند. البته بعد از بازی حمید مطهری از دیر رسیدن به ورزشگاه شهید محمدی و خوب گرم نکردن گلایه کرد و این موضوع را عاملی بر ناکامی سرخپوشان در این بازی قلمداد کرد. یکی دیگر از نکات این بازی حضور اندکی از تماشاگران در تپه های اطراف ورزشگاه بود. درحالی که به دلیل شیوع کرونا هواداری حق ندارد وارد ورزشگاه شود اما جمعیتی کم اما نزدیک به هم در تپه های اطراف ورزشگاه در حال تماشای این بازی بودند!

* تراکتور صفر  -  یک سپاهان؛ برف، کاور، لغو بازی و نارضایتی منصوریان

مهمترین مساله در مورد این بازی که توجه را به خود جلب می کند این است که چرا روز پنجشنبه ۷ آذر مسئولان برگزار کننده این بازی استعلام هواشناسی را نداشتند و چطور می شود در آستانه بازی به یکباره زمین پوشیده از برف می شود. مسئولان هیات فوتبال تبریز مدعی هستند تا ساعت ۱۴ روی زمین کاور بوده و بعد برای گرم کردن دو تیم کاور را برداشته اند اما حجم برفی که در چمن بود به نظر می رسید مدت زیادی این چمن کاور نداشته است. این بازی در نهایت با یک روز تاخیر برگزار شد. در جریان این بازی تقدیر از مهدی کیانی توسط باشگاه تبریزی از نکات مثبت این دیدار بود. کیانی سالها برای تراکتور بازی کرده بود و این حرکت باشگاه تبریزی قابل ذکر است. در نهایت هم باخت خانگی پرشورها فشارهای زیادی را روی منصوریان سرمربی این تیم وارد خواهد کرد و شاید خودش هم این را می دانست که بعد از بازی گفت از عملکردش راضی نیست.

نظر شما