شناسهٔ خبر: 44194577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قیمت مرغ در خراسان شمالی تک نرخی شد

بجنورد- ایرنا- عرضه گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شمالی پس از ۲ هفته، تک نرخی شد و هم‌اکنون با قیمت ۲۱۲ هزار ریال در هر کیلوگرم به دست مصرف کننده می‌رسد.

صاحب‌خبر -

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک هر کیلوگرم مرغ زنده  ۱۴۵ هزار ریال از مرغدار خریداری می شود. و  با قیمت ۲۰۱ هزار و ۵۰۰ ریال در اختیار فروشگاه ها قرار می گیرد.

علیرضا صادق افزود: هم اینک در تامین گوشت مرغ زنده هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: جوجه ریزی در مرغداری های استان مدیریت شده است و به همین منظور مشکلی در زمینه تولید وجود ندارد.

صادق در ادامه گفت: ۴۱۵ تن گوشت مرغ  اوایل آذرماه امسال با قیمت نرخ مصوب در فروشگاه های بزرگ استان توزیع شد.

وی سرانه مصرف مرغ در استان را به ازای هر نفر ۳۰ کیلوگرم دانست و افزود: هم اینک مردم استان با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی گوشت قرمز، بیشتر مصرف گوشت مرغ را در سبد غذایی خود قرار داده اند.

قیمت گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم، ۲۴۰ هزار ریال عرضه می شد.

خراسان شمالی تنها استانی است که تامین و توزیع گوشت مرغ به قیمت مصوب را اجرایی کرده است بر این اساس قیمت این محصول در سایر استان ها، بسیار بالاتر است.

 گوشت مرغ مصرفی سالانه استان ۲۶ هزار و ۱۸۰ تن است که هفت هزار و ۴۳۰ تن آن از سایر استان‌ها تامین می‌شود،  مجموع تولید گوشت مرغ در استان ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن مرغ در سال است.

تعداد واحدهای مرغ گوشتی در استان ۱۰۱ واحد است.

در استان سالانه ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی می شود که در برخی از ایام با پیک تولید گوشت مرغ و در برخی از ایام نیز با کمبود مواجه هستیم.

همچنین سه واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه در دوره، سه واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۲۵۰ تن گوشت در سال و یک واحد پرورش کبک صنعتی با ظرفیت پنج هزار و ۶۷۰ قطعه در دوره فعالیت دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما