شناسهٔ خبر: 44194555 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

از فردا،

بارش سیل‌آسا و برف در ارتفاعات، نیمی از کشور

رکنا: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارندگی از عصر امروز در تهران، همزمان بارش سیل‌آسا در نیمی از کشور و بارش برف در ارتفاعات آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

"فریبا گودرزی" امروز (شنبه) درباره وضعیت جوی حال حاضر کشور گفت: امروز و فردا بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، همدان، مرکزی، ایلام، کرمانشاه، فارس، قزوین، تهران، البرز و زنجان پیش بینی می شود،

وی ادامه‌داد: فردا (یکشنبه) در خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، قزوین، تهران، زنجان، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل نیز بارندگی سیل‌آسا ادامه دارد که علاوه بر لزوم رعایت ترددهای غیرضروری، احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش‌ها تا روز یکشنبه در نیمه غربی کشور و استان‌های واقع در سواحل خزر ادامه دارد و توصیه می‌شود از سفر به استان‌های شمالی خودداری شود.

وی اظهار داشت:بر این اساس تا روز یکشنبه عبور امواج سرد از کشور رخ می‌دهد که همراه با ریزش هوای سرد شمالی، سبب می‌شود تا در نیمه غربی کشور و سواحل دریای خزر شاهد بارندگی باشیم.

گودرزی بیان‌داشت: امروز در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف و در جنوب و جنوب غرب کشور بارش به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناس گفت: آسمان تهران از عصر امروز بارانی می‌شود و بارش در تهران همراه با جاری شدن روان آب در معابر تا فردا شب ادامه دارد.

وی، برای سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح قرمز داد و گفت: در سه استان یاد شده، برای روز شنبه تا پیش از ظهر دوشنبه بارش‌ها سیل‌آسا خواهد بود که منجر به سیلاب در این استان‌ها، طغیان رودخانه‌ها،آبگرفتگی معابر، کاهش دید و لغو پروازها خواهد شد.

به گزارش روز گذشته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به یک‌هزار و ۴۴ نفر از هموطنان گرفتار در برف و کولاک در ۹ استان و ۲۰ محور کوهستانی خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما