شناسهٔ خبر: 44194491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول سامانه ۳۱۱۳ دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد

فعال شدن ۵ کد سامانه ۳۱۱۳ با ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی شرکت مخابرات اصفهان

طاهره شفیعی

مسئول سامانه ۳۱۱۳ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دو کد ۹ و ۵ سامانه ۳۱۱۳ پاسخگوی تماس‌های مردمی است، گفت: با همکاری شرکت مخابرات اصفهان و اضافه شدن کدهای جدید می‌توانیم در ۵ بخش مشاوره تخصصی، مشاوره بهداشت محیط، طب سنتی، سلامت روان و گزارش تخلفات و شکایات، پاسخگوی مردم باشیم.

صاحب‌خبر -

آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی سامانه ۳۱۱۳ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جزو اولین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود که سامانه ۳۱۱۳ را برای پاسخگویی به شهروندان و ارائه مشاوره و آموزش های تخصصی کرونا حتی پیش از راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، فعال کرد.

وی با اشاره به ناشناخته بودن ویروس کرونا و سردرگمی مردم در آن برهه زمانی که باعث مراجعات زیاد آنها به مراکز درمانی می شد، راه اندازی این سامانه را ضروری دانست و افزود: سامانه ۳۱۱۳ در آن مقطع کمک زیادی کرد، اما پس از آن باتوجه به اینکه در اردیبهشت ماه با افت تعداد بیماران بستری روبرو شدیم و همچنین داوطلب بودن بیشتر کارشناسان این سامانه، هم تعداد تماس های مردمی و هم پاسخ دهی سامانه کاهش یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اوج گیری دوباره بیماری در خردادماه و ضرورت فعال کردن مشاوره و آموزش به شهروندان اشاره و تصریح کرد: با وجودی که در تابستان مشکلات زیرساختی داشتیم اما با همکاری شرکت مخابرات منطقه اصفهان، سامانه ۳۱۱۳ با حداکثر توان پاسخگوی تماس های شهروندان بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو کد ۹ و ۵ سامانه ۳۱۱۳ پاسخگوی تماس های مردمی است، تصریح کرد: کد ۹ برای مشاوره های پزشکی و آموزش های بهداشتی و مباحث تخصصی کرونا درنظر گرفته شده که اعضای هیئت علمی، پزشکان و پرستاران از ۸ صبح تا ۱۱ شب پاسخگوی تماس های مردمی هستند. کد ۵ نیز برای طرح شکایات مردمی از تخلفات بهداشت محیط و یا رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی درنظر گرفته شده که کارشناسان بهداشت محیط از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگویی به شهروندان هستند.

 نجیمی با تاکید براینکه نیازمند همکاری بیشتر شرکت مخابرات اصفهان و اضافه کردن خطوط پاسخگویی این سامانه هستیم، گفت: با اضافه شدن کدهای جدید می توانیم در ۵ بخش مشاوره تخصصی، مشاوره بهداشت محیط، طب سنتی، سلامت روان و گزارش تخلفات، پاسخگوی مردم باشیم.

وی همچنین از متصل شدن خطوط این سامانه به بخش های مختلفی همچون ادارات، شهرداری ها، اصناف و بانک ها خبر داد و تصریح کرد: با اتصال این بخش ها به سامانه ۳۱۱۳، گزارش ها و شکایات مردمی مستقیما به کارشناسان معرفی شده از سوی این بخش ها ارجاع داده می شود تا در اسرع وقت پاسخگوی شهروندان باشند.

مسئول سامانه ۳۱۱۳ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر کد ۵ تخلفات بهداشت محیط را دریافت می کند، افزود: فعلا کارشناسان بهداشت محیط شکایات مردمی را دریافت و به بخش های مختلف برای پیگیری و پاسخگویی ارسال می کنند.

وی با اعلام اینکه سامانه ۳۱۱۳ روزانه پاسخگوی حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ تماس مردمی است، تاکید کرد: به محض فراهم شدن زیرساخت لازم و اختصاص سر شماره های جدید از سوی شرکت مخابرات اصفهان، ارتباط مستقیم با کارشناسان بخش های مختلف فراهم می شود.

نجیمی با بیان اینکه شرکت مخابرات اصفهان تاکنون در طراحی نرم افزار و پشتیبانی سامانه ۳۱۱۳ کمک زیادی کرده، خاطرنشان کرد: هم اکنون شیفت های سامانه آماده شده و با اختصاص سرشماره ها می توانیم ظرف کمتر از یک هفته ۵ کد مشاوره و پاسخگویی وارد مدار کنیم، به ویژه در بخش گزارش های مردمی که در حال حاضر فقط از طریق کارشناسان بهداشت محیط پیگیری می شود ولی با فراهم شدن زیرساخت های لازم مستقیما به کارشناسان هر بخش ارجاع و با توان بیشتری پیگیری می شود.

انتهای پیام

نظر شما