شناسهٔ خبر: 44194033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران اعلام کرد

تخلفات و فسادهای متعدد در حوزه تعهدات ارزی

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: عده ای از واردکنندگان برخی کالاهای مورد نیاز مردم را با ارز دولتی وارد کردند، اما وقتی مبدأ و مقصد این کالاها را ردیابی می‌کنیم با پدیده قاچاق معکوس مواجه می‌شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درباره حمایت های قضایی در مسیر رفع موانع تولید و بازگشت اموال مفسدان اقتصادی به بیت المال مصاحبه تلفنی کرد.

وی درباره اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در این راستا گفت: سازمان تعزیرات حکومتی مجموعه ای است که به بخش قابل توجهی از پرونده هایی که ممکن است در قوه قضائیه ضرورت طرح داشته باشند رسیدگی می کند.

اسفنانی افزود: بخشی از فساد اقتصادی در راستای عدم انجام تکالیفی است که بر عهده برخی فعالان اقتصادی است، به عنوان مثال یک بعد آن عدم انجام تعهدات ارزی و یا عدم بازگشت ارزی است که فعالان اقتصادی برای واردات کالا دریافت کردند اما کالا را وارد نکردند یا کالای دیگری را وارد کردند لذا این خروج ارز از گردونه مجموعه اقتصاد کشور، که می توانست در راستای شکوفایی اقتصاد باشد، فسادآور است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با اشاره به وجود تخلفات متعدد در حوزه تعهدات ارزی گفت: عده ای از واردکنندگان برخی کالاهای مورد نیاز مردم را با ارز دولتی وارد کردند اما وقتی مبدأ و مقصد این کالاها را ردیابی می کنیم با پدیده قاچاق معکوس مواجه می شویم که این هم نوعی فساد است.

اسفنانی بخش دیگری از وظایف تعزیرات را رسیدگی به قاچاق کالا معرفی کرد و افزود: قاچاق کالا در شکل های مختلف اعم از قاچاق مواد اولیه، کالاهای تولیدی و کالاهای لوکس آسیب زیادی به اقتصاد و تولید وارد می کند.

نظر شما