شناسهٔ خبر: 44193855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف لوازم گرمایشی احتکاری در اصفهان / توقیف محموله دوربین مداربسته قاچاق در شهرضا

مهم‌ترین حوادث امروز ۸ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۸ آذر ن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف لوازم گرمایشی احتکاری در اصفهان

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه برنامه‌های مقابله‌ای خود با محتکران کالا‌های اساسی مردم با اشرافیت و هوشمندی خود از احتکار تعداد زیادی لوازم گرمایشی در یک منزل مسکونی در شهر اصفهان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و ماموران اداره تعزیرات حکومتی از منزل مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۴۰ دستگاه پکیج، ۱۲۰ دستگاه رادیاتور و ۴۸ دستگاه پنل رادیاتور کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مالک اصلی، مشخصات انبار و آمار کالا‌های خود را در سامانه انبار‌های اداره صنعت و معدن و تجارت ثبت نکرده و هیچ گونه خروجی به بازار نداشته اظهار داشت: براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته احتکار این اقلام توسط فرد مذکور محرز برای وی پرونده قضائی تشکیل شد.

سرهنگ هاشمی فر، ارزش کالا‌های احتکاری مکشوفه در این عملیات را براساس ارزیابی‌های بعمل آمده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه مالک اصلی کالا‌ها به همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
 

توقیف محموله دوربین مداربسته قاچاق در شهرضا

سرهنگ “صادق کاظم زادفرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید"امامی" فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و به منظور بررسی‌های بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات ۴۰ دستگاه دوربین مداربسته و ۴۰۰ دستگاه حسگر هوشمند خارجی و تعدادی متعلقات مربوطه که همگی فاقد مجوز قانونی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند اظهار داشت: دراین خصوص راننده خودرو دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
 

کشف ۳ تن چوب بلوط قاچاق دربویین میاندشت

سرهنگ" علی مرشد فریدنی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران واحد گشت یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان بویین میاندشت حین کنترل و رصد هوشمندانه خودرو‌های عبورید در محور مواصلاتی شهرستان به ۲ دستگاه خودروی وانت نیسان حامل بار چوب مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد بار خودرو به صورت غیرمجاز و قاچاق تهیه شدند افزود: در بازرسی از خودو‌های مذکور ۳ تُن چوب بلوط قاچاق کشف و در این خصوص رانندگان خودرو‌های مذکور دستگیر شدند.
کشف لوازم گرمایشی احتکاری در اصفهان / توقیف محموله دوربین مداربسته قاچاق در شهرضا


فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت ارزش این محموله را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام و گفت: چوب‌های قاچاق به اداره منابع طبیعی شهرستان منتقل و متهمان نیز همراه پرونده به مرجع قضائی تحویل شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با خودرو‌های حامل بار قاچاق بدون اغماض برخورد خواهد شد و از شهروندان نیز می‌خواهیم به منظور مشارکت در ماموریت‌های پلیس در صورت مشکوک شدن به خودرو‌های با پلاک‌های غیر بومی موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام تا ضمن بررسی‌های لازم با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.
 

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی در فولادشهر

سرهنگ" حسین ترکیان گفت: به دنبال وقوع سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهر فولادشهر، شهرستان لنجان، کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان اقدامات وسیعی را برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد سارقان ۲ نفر با سر و صورت پوشیده بودند که با استفاده از سلاح کلت به شیشه مغازه طلافروشی شلیک کرده، اما با توجه به اینکه شیشه ضد گلوله بوده با پُتک به محل اصابت گلوله ضربه می‌زنند و با بازشدن حفره‌ای کوچک تنها تعداد کمی النگوی طلا را سرقت کرده و قبل از حضور ماموران در محل متواری می‌شوند.

این مقام انتظامی بیان کرد: با توجه به اینکه هیچگونه اثر و ردی از متهمان وجود نداشت، اما با عنایت خداوند و انجام یک سری اقدامات علمی و هوشمندانه و پی جویی مجرمان سابقه دار در نهایت کارآگاهان به ۲ نفر از سارقان سابقه دار مظنون و پس از از هماهنگی با مقام قضائی در عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهمان دستگیر شده ۲ قبضه اسلحه کلت کمری، یک عدد فشنگ سلاح شاه کش، ۵۷ عدد فشنگ جنگی، یک دستگاه موتورسیکلت با ارکان مخدوش و یکدستگاه موتورسیکلت بصورت اوراق شده را کشف کردند.

سرهنگ ترکیان، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده پس از مواجهه با مستندات پلیس به سرقت ۳۰۰ گرم طلاجات از طلافروشی به صورت مسلحانه اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی ارزش طلا‌های مسروقه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه متهمان طلا‌ها را به فروش رساندند تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی مالخر و بازگرداندن اموال مسروقه به مال باخته کماکان ادامه دارد.
 

دستگیری سارقان منازل نیمه ساز در تیران وکرون

سرهنگ "یوسف بهرام پور با بیان این خبر اظهارداشت: درپی وقوع یک فقره سرقت تجهیزات ولوازم پکیج ازیک ساختمان نیمه ساز موضوع در دستورکارماموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون قرار گرفت.

او افزود: ماموران باانجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی دریافتد ۲ نفر از سارقانی که دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت بوده و معتاد به مواد مخدر هم هستند در این سرقت‌ها دست داشتند.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران پس از کسب این اطلاعات طی هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات ضربتی متهمان را در مخفیگاه خود دستگیر و از مخفیگاه آنان تعداد زیادی تجهیزات ولوازم پکیج کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه از مخفیگاه متهمان برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۳۰۰ میلیون ریال است اظهار داشت: اموال مسروقه به مال باخته تحویل و متهمان نیز به مرجع قضائی معرفی شدند.



انتهای پیام/م

نظر شما