شناسهٔ خبر: 44193725 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازداشت بیش از ۷۰۰ تبهکار آمریکای مرکزی در عملیاتی مشترک با واشنگتن

ایراندخت آذر شکیب

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، السالوادور، گوآتمالا و هندوراس علیه بیش از ۷۰۰ تن از اعضای سازمان‌های جنایتکار برون مرزی و در عملیاتی با کمک دولت واشنگتن پرونده جنایی صادر کرده و آنها را دستگیر کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت دادگستری ایالات متحده و شرکای ما در اجرای قانون در آمریکای مرکزی به همکاری در یافتن محل اختفا و دستگیری اعضای گروه‌های تبهکار و وابستگان آنها در جرایم بین‌المللی و فراملیتی متعهد هستند.

این اتهامات در نتیجه یک عملیات مشترک یک هفته‌ای بین مقام‌های اجرای قانون در ایالات متحده، السالوادور، گوآتمالا و هندوراس با عنوان "سپر منطقه‌ای" تحت امر وزارت دادگستری ایالات متحده علیه این افراد مطرح شده و هدفش مقابله با جرایم سازمان یافته و همکاری بین مقام‌های کشورهای السالوادور، گوآتمالا، هندوراس، مکزیک و ایالات متحده است.

مقابله با شبکه‌های قاچاق انسان و مواد مخدر از جمله گروه تبهکار MS-۱۳ جزو اولویت‌های اصلی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست.

دادستان‌هایی از السالوادور در روزهای گذشته شکایت‌هایی را علیه ۱۱۵۲ عضو گروه‌های جنایتکار در این کشور به ویژه گروه MS-۱۳  و گروه‌های گانگستری "خیابان هجدهم" تنظیم کرده‌اند.

پلیس مدنی ملی السالوادور نیز ۵۷۲ مظنون به دست داشتن در اقدامات تروریستی، قتل، آدم‌ربایی،‌ پولشویی، قاچاق انسان و مواد مخدر را دستگیر کرده است.

در گوآتمالا نیز مقام‌های حکم دستگیری ۸۰ تن را صادر کرده و در این میان، ۴۰ فرد دستگیر شده‌اند.

مقام‌های گوآتمالا در این عملیات مواد مخدر و سلاح از گروه‌های تبهکار کشف و ضبط کرده‌اند.

در هندوراس نیز، در این عملیات مشترک یک هفته‌ای ۷۵ عضو دو گروه خلافکار MS-۱۳ و خیابان هجدهم به همراه پنج افسر پلیس دستگیر شده و حکم دستگیری بیش از ۱۰ تن دیگر نیز صادر شده است.

انتهای پیام

نظر شما