شناسهٔ خبر: 44193509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امهال حق بیمه سهم کارفرمایی کسب و کارهای حوزه گردشگری در ایلام

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: با صدور بخشنامه ای از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، امهال حق بیمه سهم کارفرمایی مهر لغایت اسفند سال ۹۹ کسب و کارهای حوزه گردشگری اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

«سهیلا ملکشاهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه، تمامی کارگاه هایی که فعالیت آنها منطبق با جدول فعالیت‌های اقتصادی حوزه گردشگری است، می‌توانند از تسهیلات پیش بینی شده در مصوبات مذکور (امهال بیست درصد حق بیمه سهم کارفرمایی لغایت پایان سال 99) بهره مند شوند.

 

وی تصریح کرد: همچنین کارفرمایان کارگاه‌های مذکور که با ارسال لیست کارکنان شاغل در کارگاه نسبت به پرداخت حداقل ده‌ درصد حق‌بیمه متعلقه اقدام می کنند، می‌بایست حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال 1400 نسبت به تعیین تکلیف حق‌بیمه معوق شده سهم کارفرمایی دوره مهر ماه لغایت اسفند ماه سال 99 (پرداخت یکجای آن در اردیبهشت ماه سال 1400 و یا ترتیب پرداخت آن حداکثر در 6 قسط) اقدام کنند.

 

ملکشاهی اظهار کرد: بدیهی است در صورت پرداخت یکجای بدهی مربوطه و یا ترتیب پرداخت آن به شرح فوق، بدهی مزبور از شمول جرائم تاخیر تادیه پرداخت حق بیمه معاف خواهد بود.

 

وی عنوان کرد:‌در راستای بهینه سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان، توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور، فرایند پرداخت کمک هزینه ازدواج غیرحضوری شد.

 

ملکشاهی خاطرنشان کرد: مجموع بیمه‌شدگان این سازمان ۱۰۰ هزار و ۹۹۲ نفر است و از این تعداد ۶۸ هزار و ۱۱۳ نفر بیمه شده اجباری، ۳ هزار و ۶۱۳ نفر بیمه قالیباف، ۷۷۱ نفر بیمه بیکاری و ۳۷۵ نفر نیز توافقی هستند.

پایان پیام/676

نظر شما