شناسهٔ خبر: 44193382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنگ امروز، محک باورها و القای شبهات است/ حرکت مؤثر مرکز فضای مجازی سپاه اقلید در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی شهرستان اقلید با بیان اینکه جنگ امروز دشمن با اسلام، انقلاب و ایران اسلامی در فضای مجازی و درراستای تضعیف باورهای ملی و مذهبی است، به رویکرد و حرکت مؤثر مرکز فضای مجازی سپاه این شهرستان در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با بیان اینکه دشمن امروز بیش از اینکه به جنگ سخت فکر کند، تمرکز خود را روی جنگ نرم گذاشته است، تصریح کرد: دشمن می‌کوشد با القای شبهات، باور و اعتقاد مردم ما به‌ویژه جوانان و نوجوانان ما را محک زده و تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: اینکه ملت غیور ایران با دستان خالی و بدون امکانات و تجهیزات پیشرفته جنگی توانستند هشت سال در برابر دشمنان از سر تا پا مسلح ایستادگی کنند، به آنها فهماند که سلاح اصلی مردم ایران، همبستگی، ولایت‌مداری، ایمان، باور قلبی و دینی آنها است.

قربانی تصریح کرد: بر این اساس دشمنان به دنبال آن هستند که درک، فهم، بصیرت، باور و تفکر جوانان ما را از ارزش‌های دینی و ملی دور کرده و بین انقلاب و نظام اسلامی و مردم فاصله بیندازند، پس از آن به کشور ضربه بزنند.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی شهرستان اقلید بیان داشت: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود، هزینه‌های سنگین و گزافی خرج کرده و از تمام فرصت‌ها استفاده کرده و می‌کند که یکی از این بسترها، فضای مجازی است.

وی ادامه داد: فضای مجازی از یک سو فرصتی مناسب برای کسب علم و دانش، مهارت‌آموزی، کسب و کار، ارتباط و... است و از سوی دیگر تهدیدی جدی برای خانواده‌ها و عامل نابودی بسیاری از ارزش‌ها، حرمت‌ها و حریم‌ها است.

قربانی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دقیقی که دشمن برای بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای تضعیف ملی و دینی مردم ما نموده است، نباید میدان را خالی گذاشته و به آنها فرصت توطئه دهیم.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی شهرستان اقلید به سازمان‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی و علمی که در زمینه ارتقای سواد رسانه‌ای و مهارت‌آموزی، با حضور هوشمندانه‌ در فضای مجازی وارد شده و اقدامات خوبی انجام دادند، اشاره کرد و گفت: سازمان فضای مجازی سپاه یکی از این ارگان‌ها است.

وی با بیان اینکه مرکز فضای مجازی سپاه اقلید طی چند سال فعالیت خود توانسته عملکرد قابل قبول از خود نشان دهد، از راه‌اندازی گردان‌های سایبری و استفاده از ظرفیت بسیجیان مستعد، متخصص، توانمند و موفق در این عرصه خبر داد و گفت: کسب موفقیت‌هایی در سطح استان و کشور ( از جمله کسب مقام برتر در بین مراکز فضای مجازی استان فارس در یکی دو سال اخیر، شرکت در جشنواره‌های تولید محتوای استانی و کشوری و کسب مقام‌های برتر) از افتخارات سپاه اقلید در بخش فضای مجازی است.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی شهرستان اقلید تلاش برای ارتقای سواد رسانه‌ای و افزایش سطح دانش فکری اقشار مختلف برای حضور صحیح در فضای مجازی را یکی از اصلی‌ترین رویکردهای مرکز فضای مجازی سپاه این شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، بیش از ۶۰۰ ساعت کلاس و کارگاه آموزشی برای حدود ۱۲ هزار نفر در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان برگزار شد.

قربانی همچنین به برگزاری بیش از ۱۰ کارگاه آموزش حضوری در سال جاری برای حدود ۸۰۰ نفر در این شهرستان اشاره و بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم، ارائه آموزش‌ و برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری ادامه داشت.

وی بیان کرد: طی دو ماه گذشته و به ویژه در هفته بسیج امسال، ۱۲ کلاس آموزش غیرحضوری با استفاده از ظرفیت مدرسان توانمند کشوری، استانی و شهرستانی در این شهرستان برگزار شد که ۱۲۰۰ نفر از اقشار مختلف در این کلاس‌ها شرکت کردند.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی اقلید از همکاری نهادهای شهرستانی ازجمله آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه‎ها و ... و تعامل آنها برای برگزاری این کارگاه‎های آموزشی قدردانی و تصریح کرد: توانستیم ارتقای سواد رسانه‌ای را به عنوان هدفی مشترک در این شهرستان نهادینه کنیم.

انتهای پیام/ س

نظر شما