شناسهٔ خبر: 44193270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایندگان هرمزگان: قطارپیشرفت و اقتدار ایران ادامه می یابد

بندرعباس - ایرنا- نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند: با وجود ترور و به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای ، قطار پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی با جایگزینی فرزندان دیگری از این آب و خاک همچنان به حرکت خود ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

 نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی روز شنبه با صدور اطلاعیه ای ترور نا جوانمردانه دانشمند هسته ای شهید دکتر محسن فخری زاده را محکوم و اعلام کرده که این ترور و دست های آشکار دولت های تروریست در آن، اوج رذالت و حقارت جنایتکاران و دشمنان قسم خورده ملت شریف ایران به ویژه رژیم صهیونیستی را نشان داد و همچون ترور های گذشته آنان ثابت خواهد کرد.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد بوموسی و بندر خمیر دراین زمینه افزود: خبر ترور ناجوانمردانه یکی دیگر از دانشمندان و نخبگان کشورمان شهید محسن فخری زاده که به اعتراف دشمنان ایران از برجسته ترین محققین و دانشمندان عرصه دفاعی عصر حاضر بود، موجب تاسف و اندوه فراوان شد واین اقدام ترور صهیونیستی آمریکایی و شهادت این دانشمند برجسته انقلابی را محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، جامعه علمی کشور و خانواده این شهید دانشمند تبریک و تسلیت عرض می کنم.

همچنین مدیران دستگاههای اجرایی هرمزگان با صدور اطلاعیه هایی ترور نا بخردانه دانمشند هسته ای شهید محسن فخری زاده را محکوم واعلام کرده فقدان این دانشمندان بزرگ برای کشور، سخت و دردناک است، اما دست‌پرورده‌های جوان این جهادگران علمی، امروزتوانسته اند پرچم صنعت و علم را در سراسر جهان به اهتزاز در آورند.

این مدیران افزودند: دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران نمی خواهند ما به جایگاه برتر علمی برسیم و با تفکر انحصارطلبانه خود، به روش‌های مختلف سعی در متوقف کردن ما در مسیر پیشرفت و موفقیت دارند. اما به همت جوانان و دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف صنعت و علم، همچنان پیشتازانه در مسیر پیشرفت حرکت می‌کنیم و امیدواریم به همت نخبگان ایرانی در آینده در این حوزه در دنیا بی‌رقیب شویم و با توجه به هوش و استعداد برتر ایرانی این مهم دور از دسترس نخواهد بود.

دربخش دیگری ازاین پیامها آمده ،خروش انقلابی ما به زودی آمران و عاملان این جنایت و تک تک آن تارنشینان روسیاه تاریخ را با سیلی انتقام سخت از سریر قدرت پایین می کشد و زلزال سهمگین و ابابیل فولادین اقتدار ملت ایران دیریا زود بر آنها فرود خواهد آمد و به فضل الهی هیچ مانعی نخواهد توانست ملت عزیز و سربلند ایران را از راه رشد و تعالی و قوی شدن بازدارد.

توسعه علم و صنعت امروز کشور از جهاتی به تلاش‌های این شهدا بازمی‌گردد که زحمات و مشقت‌های بسیاری در جهت بومی‌سازی صنعت و دانش،‌ متحمل شده اند و توانسته اند فخری زاده های دیگری را به جامعه هدیه دهند چرا که هر شهیدی که بر زمین بیافتد، دهها قهرمان دیگر از این خاک برمی خیزند.

مدیران استان ضمن محکوم کردن این اقدام دشمن ادامه دادند: راه شهدای بزرگی همچون فخری زاده، احمدی روشن، طهرانی مقدم و قاسم سلیمانی ادامه دارد و جوانان عزیز ایران، در مسیر تداوم‌ موفقیت های علمی، فناوری و صنعت گام برمی دارند و قله های عزت، سربلندی و قدرت را به زیر پا می آورند.

به گزارش ایرنا تروریست‌های بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

نظر شما